lördag 7 maj 2011

Rosenserien

Ända sedan jag fick Wille har min hud bara blivit sämre och sämre. Det är sånt här man inte visste skulle hända innan man blev gravid, eller så hade jag inte läst på ordentligt helt enkelt. Det kommer som härliga små överraskningar efteråt. Som om inte en graviditet och smärtsam förlossning skulle vara nog. Nu har jag hemskt torr hårbotten, slitet och skadat hår, jag har supertorr blandat med superfet hud i ansiktet, och jag kände att nu fick det vara nog!

Innan har jag aldrig direkt tagit hand om min hy, men jag har heller aldrig behövt. Jag har aldrig direkt haft problem med detta innan. Men nu har jag bestämt mig för att faktiskt testa ordentliga produkter och se om det blir en förbättring för jag har åldrats typ 10 år i ansiktet senaste 6 månaderna. Jag har hört bra saker om Rosenserien tidigare så jag bestämde mig för att satsa på det. Så idag är det jag som börjar med dessa produkter. Jag vet att ni läsare gillar mina recensioner. Så jag tänkte att jag kunde utvärdera dessa produkter och återkomma till er med resultatet efter några veckor. Det är ju ändå rätt så dyrt med dessa produkter. Speciellt när man går på föräldrapenning, så det kan ju vara bra att någon skriver en ordentlig recension. Jag vet i alla fall att jag brukar tycka om att läsa recensioner om produkter innan jag köper något.Många av er som läser har nog samma problem som jag så ni får gärna också komma med tips till mig hur ni har gjort! För jag får panik på min hy och hår!

Dessa produkter har jag beställt och tänkte nu utvärdera!

Proteinschampo
Milt krämigt schampo som ger håret glans och elasticitet. Innehåller proteiner som bygger upp hårstrået så det blir starkare ju längre tid schampot används. Bra vid torr och känslig hårbotten, färgat och behandlat hår.
Passar alla hårtyper.
- En liten mängd blandas med vatten i handen och masseras in i vått hår.
- För bästa effekt avsluta med att skölja håret med svalt vatten.
- Kräver inget balsam.
Palmkernel (NA-Laureth sulfate), som finns i schampot är en mycket mild tvättsubstans som kommer från palmer. Den har även ekocertifikat. 220 ml.






Fuktkräm - Normal och Torr hud

Krämen för normal till torr hud och för hud som börjat linjeras. Biologiska verksamma ämnen och GLA från gurkörtsolja ger näring, samt tillför och binder fuktigheten i huden. Rekommenderas i kombination med Rosenseriens Ögongelé.

Passar normal och torr hud.
- Fukta hud med Rosenvatten och applicera därefter ett tunt lager på ansikte och hals.
- Används morgon och kväll.

50 ml.









Kroppsolja med Havtorn

En mycket lyxig ansikts- och kroppsolja med havtorn. Rik på naturliga vitaminer och omättade fettsyror. Havtorn innehåller både omega 3, 6, 7 och 9. Oljan absorberas lätt och lämnar huden sammetslen och väldoftande av rosor. Hjälper huden att bygga upp ett naturligt skydd.
Passar alla hudtyper, speciellt den torra huden.
- Kan med fördel appliceras på något fuktad hud.
- Kan motverka celluliter.
- Kan användas som intimolja.
100 ml.

 
Lermask
Exklusiv djuprengörande mask med rosa lera. Masken är avslappnande, mjukgörande och balanserande på huden. Leran innehåller en naturlig mineralblandning som förbättrar hudens kondition och kan stimulera cellförnyelsen.  Normalt att det ”pirrar”, känns lite i huden första minuterna lermasken efter applicering.
Passar alla hudtyper.
Applicera, låt verka ca 15 minuter och skölj bort med ljummet vatten.
Används 1 gång / vecka eller vid behov.
50 ml.






 
Rengöringskräm
Skonsam och vattenlöslig rengöring som effektivt tar bort smuts, damm, makeup och lösa döda hudceller.
Masseras in över ansikte och hals.
- Normal till torr hud – varje dag, sköljs bort med vatten.
- Känslig hud – undvik vatten, torka bort rengöringen med en mjuk ansiktsservett, gärna fuktad med Rosenvatten.
200 ml.








 
Peelingkräm
Mild, skonsam peelingkräm med mycket små korn av mikroniserad pimpsten. Tar bort döda hudceller och ger huden en frisk och fräsch lyster. Gör även rent i porerna och är bra mot pormaskar.
Massera på väl fuktad hud med lätta cirkelrörelser. Fukta ansiktet under behandlingen. Undvik den känsliga huden runt ögonen, på ytliga kärl och direkt på aktiva finnar. Skölj med vatten.
- Normal och fet hud - 1-2 gånger / vecka.
- Torr hud 1 gång / vecka.
50 ml.


Utvärdering/Recension kommer inom några veckor.


5 kommentarer:

  1. Jag har hört massa bra om rosenserien! har själv provat deras brun utan sol, och den är toppen :)

    SvaraRadera
  2. Kan du dokumentera testet med lite före och efter-bilder kanske? Är alltid intressant om det ger något synligt resultat också!

    SvaraRadera
  3. Har precis samma problem. Har aldrig tagit hand om min hy direkt och hade aldrig någon acne osv. Men efter Kalle, shit! Ska bli intressant att se din recension sen.

    SvaraRadera
  4. Oj, hjälp vad grejer. Nu måste du väl nästan göra någon form av schema över när hur och vart du ska använda var och en av dem :-)

    SvaraRadera
  5. Ingrid: Åh den hade jag helt missat. Den borde jag prova också! Får bli nästa gång jag handlar.

    Erika: Jag har så fräknig hy så det är svårt att få det att synas på bild.

    Malin: Ja visst är det hemskt att huden bara förstörs? Det är någotning jag aldrig hade hört talas om innan jag själv hamnat här.

    Martina: Haha. Ja det står faktiskt på grejerna hur ofta man ska använda dom, så det blir faktiskt lite schematiskt över det hela :) Peeling 2 ggr i veckan, lermask 1 gång i veckan, osv osv. :)

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar