söndag 1 maj 2011

Tävling Humor!

Idag skulle jag och Magnus gå på humorgalan. Tyvärr blev det inställt. Istället tänkte jag att ni kära läsare kanske kan få mig att skratta? :) Och självklart vinna fina priser samtidigt! Kom ihåg att ni måste ha anmält er till Goodiebagen för att kunna vinna! Men alla får självklart skicka skämt! :)


Tävlingen kommer ha tre vinnare.


1. Roligast Fotografi = 3 valfria priser ur Goodiebagen
2. Roligaste Skämt = 2 valfria priser ur Goodiebagen
3. Röst-Tack = 1 valfritt pris ur Goodiebagen


Tävlingsregler


Skriv ditt favorit skämt i en kommentar för att vara med och tävla om två valfria priser.
Glöm inte E-post eller Blogg


Eller / Och


Skicka in ditt roligaste fotografi (Du måste ha rättigheterna) till
Erikawilhelmsson@hotmail.com


Jag vill ha ditt skämt eller/och bild senast Onsdag 4/5
Sedan har ni fram till Söndag 8/5 på er att rösta på bästa skämt och bild :)


Alla vinnare presenteras Måndag 9/5


24 kommentarer:

  1. En anka går in på en bar och frågar bartendern:
    "Har du bröd?"
    Bartendern svarar: Nej, jag har inget bröd.
    Ankan frågar ingen: Har du bröd?
    Varpå bartendern svarar: Nej, sa jag.. Jag har inget bröd!
    Ankan frågar en tredje gång: Har du bröd?
    Bartendern skriker: NEJ DET HAR JAG INTE, FRÅGAR DU OM JAG HAR BRÖD EN GÅNG TILL SÅ SPIKAR JAG FAST DIN NÄBB I BARDISKEN!
    Varpå ankan frågar: Har du spik?
    Bartendern: Nej
    Ankan: Har du bröd?...


    hahahaha, tröttnar aldrig på den! :D

    SvaraRadera
  2. Mitt skämt:
    George W Bush och Tony Blair står i en bar. En gäst kommer bort och
    frågar vad dom pratat om.

    "-Ååå, vi lägger planer för 3:de världskriget" säger Bush...

    "-Å jäklar" säger gästen. "Hur tänker ni göra?"

    "-Vi tänker döda 1 400 000 muslimer och en IT-konsult" säger Bush...
    Gästen blir bara stående som ett frågetecken.
    "-En IT-konsult...?" säger han. "Varför det? Varför i all världen
    ska ni döda en IT-konsult?"

    Då klappar George W Bush Tony Blair på axeln och säger:
    "-Vad var det jag sa? Ingen kommer att fråga om muslimerna..."

    Anjahakanson.blogspot.com, anjahakanson@hotmail.com.

    SvaraRadera
  3. Här är ett skämt som är så jävla dåligt att det är lite roligt!

    Vad kallar man en fågel som är för närgången?









    En PÅfågel!

    madeli@hotmail.se

    SvaraRadera
  4. Jag läste detta på en blogg för en tid sedan, och det är det i särklass roligaste jag har på lager för tillfället . Om ingen hunnit före mig så kanske detta ger ett gott skratt:

    En pappa letade efter sin dotter och fann ett brev på hennes säng. Med värsta föraningar läste han brevet med darrande hand.

    Kära Mamma och Pappa,
    Jag är väldigt ledsen att behöva säga detta men jag har lämnat er och stuckit iväg med min nya pojkvän.
    Jag har funnit den sanna kärleken och han är helt underbar - speciellt hans söta piercingar, ärr, snygga tatueringar och hans stora motorcykel!
    Men det är inte bara det - Jag och Ahmed ska också ha barn, jag är redan i fjärde månaden. Vi kommer att bli lyckliga i hans husvagn i skogen, och han säger att han vill ha fler barn med mig.
    Jag har också förstått att marijuana inte alls är farligt (snarare tvärt om eftersom det även används inom sjukvården).
    Vi odlar det i gläntan bakom husvagnen till oss själva och till hans vänner. I gengäld får vi från dem hur mycket ecstasy och andra piller som helst.
    Vi hoppas dock att medicinforskningen snart hittar ett botmedel mot AIDS så att Ahmed kan bli bättre - han är värd det.
    Ni behöver inte ora er för pengar - Ahmeds vänner, Andrej och mr Stanislav är i filmbranschen och har ordnat så att jag ska bli skådespelare!!!
    Det är visst väldigt bra betalt, 500 kr per tagning och jag får ytterligare 500 om det medverkar fler än tre män i samma scen, och ytterligare 1000 kr om det medverkar djur (och jag som ju älskar djur, ett kan knappast bli bättre!).
    Oroa dig inte Mamma - jag är 15 år gammal och kan faktiskt ta vara på mig själv.
    Nån gång så kommer jag och hälsar på er så att ni kan få träffa era barnbarn.

    Puss Puss
    Emma

    P.S
    Pappa, detta var inte sant - jag är faktiskt bara över hos Sandra och kollar på TV. Jag ville bara få dig uppmärksam på att det finns värre saker än, som du uttrycker det,
    - ATT SVERIGE FÖRLORAR PÅ SATANS STRAFFAR!!!

    SvaraRadera
  5. Här kommer en liten historia som jag tycker är kul iaf ;)

    En kvinna kommer hem och kliver in i köket där hon hittar sin man med en flugsmällare i högsta hugg...

    -Vad håller du på med?
    -Jagar flugor!
    -Har du haft ihjäl några då?
    -Ja, tre hanar och två honor...

    Mycket fascinerad frågar hon hur kan kan se skillnad mellan hon- och hanflugor.

    -Tre satt på ölburken och två på telefonen...

    sarina.fredriksson@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Två fulla kvinnor stannade på på vägen hem vid kyrkogården för att pissa, den ena torkade sig med sina trosor, medan den andra torkade sig med en gravbukett. Dagen efter ringer den ena maken till den andre:

    - Det gick nog vilt till igår! Min fru kom hem UTAN trosor!

    - Klaga inte! Min fru kom hem med ett visitkort instoppat i röven där det stod "Vi glömmer dig aldrig! Från medlemmarna i Metallavdelning 23".

    Magnus.walther@live.se

    SvaraRadera
  7. Två fina damer och en lite mer vardaglig dam står i hissen . Den ena fina damen säger har köpt ny parafym som kostar 600 kr droppen. Den andra fina säger min parafym kostar 1100kr droppen, då "släpper" släpper sig den tredje damen sig broccoli 9.90 på Lidel

    Bitte
    anders.nilsson6@comhem.se

    SvaraRadera
  8. Hitler satt längst upp i ett hus och hade tråkigt. Han bad sin sekreterare att skicka in en jude. Juden kom och hitler bad honom att sträcka armarna rakt fram och hoppa ut genom fönstret, juden gjorde som hitler sa och hoppade. Hitler bad då sin sekreterare att skicka in en ny jude. Juden kom, hitler sa ställ dig med armarna rakt ut från sidorna och hoppa! Juden gjorde som han sa och hoppade
    Hitler sa åt sekreteraren att skicka in ännu en jude. Ställ dig med armarna rakt uppåt och hoppa! Juden hoppade och hitler ropade på sin sekreterare igen, vid det här laget hade hon börjat undra vad han höll på med och frågade vad gör du egentligen? Ser du inte att jag spelar tetris!

    SvaraRadera
  9. Min kombo ville att jag skulle berätta hennes skämt också, så om man får bidra med två så kommer den här:)
    madeli@hotmail.se

    En grön banan och en gul banan var ute och gick då den gröna bananen plötsligt gömde sig varpå den gula bananen sa: Kom fram nu var inte så jävla omogen!

    Min röst går förresten till skämtet om Bush:)

    SvaraRadera
  10. Det var en gång 2 norrmän som ville gunga gungbräda, men ingen av dem hade någon.
    - Jag vet sa den ena. Vi tar en bräda och sätter oss i fönstret hemma hos någon av oss.
    -Ja sa den andra. Vi är hemma hos dig. Du bor ju högst upp.
    Sagt och gjort. De båda norrmännen stegade hem till den andra och satte sig på tionde våningen i fönstret och gungade.
    Efter ett tag ringde det på dörren.
    Den som satt inne i lägenheten sa:
    - Gå och öppna du, du bor ju här.
    - Nej sa den andre. Gå och öppna du. Du sitter ju närmast.
    Sagt och gjort. Den norrman som satt inne i lägenheten och gungade gick och öppnade dörren och det var ingen där.
    Han gick förvirrad tillbaka till fönstret och upptäckte att både hans kompis och brädan var borta.
    Efter en lååång stund ringde det på dörren igen och hans kompis stod där blodig och med blåmärken med brädan under armen varpå norrmannen sa:
    - Jaså är det du som springer och ringer på hela tiden.

    hahahahhahahahhaha

    SvaraRadera
  11. Tåget till Uddevalla
    Det var mamman som stod i köket och lagade mat medan hennes son lekte på köksgolvet.

    Helt plötsligt hörde hon från köksgolvet:
    Tut-tut, här kommer tåget till Uddevalla.
    Stora kukar i vagn.
    Små kukar i andra!

    Mamman tänkte: vad var det jag hörde. Jag måste ja hört fel...

    Sen kom det igen.

    Tut-tut, här kommer tåget till Uddevalla.
    Stora kukar i första vagn.
    Små kukar i andra!

    Mamman blev rosenrasande och skickade upp sonen på rummet för att tänka över vad han sagt.
    Efter en halvtimme tänkte hon att hon kanske varit lite för hård mot den lille pojken, så hon ropade ner honom och bad om ursäkt att hon blivit så arg.

    Pojken var påtagligt ledsen men fortsatte leka.
    Efter några minuter hörde hon följande från köksgolvet:

    *snyft*Tut-tut, här kommer tåget till Uddevalla....*snyftsnyft*
    Stora kukar i första klass.
    Små kukar i andra.
    Vi är för närvarande 30 minuter försenade på grund av 'fettan' i köket!

    holgersson.malin@gmail.com

    SvaraRadera
  12. Vet du varför norrmännen har pyjamas när dom åker motorcykel?

    Svar: Dom ligger i kurvorna.

    Spacegirl_@spray.se

    SvaraRadera
  13. Älskar humor utan poäng.. ;P

    En av mina favoriter;
    Det var två muffinsar som satt i en ugn.
    Då sa den en a muffinsen till den andra;
    - Det är varmt här inne..
    - HJÄLP EN TALANDE MUFFIN !!!

    hahaha, du måste ha skrattat !!! elle hur.. ;P

    SvaraRadera
  14. Två fulla kvinnor stannade på vägen hem vid kyrkogården för att kissa, den ena torkade sig med sina trosor, medan den andra torkade sig med en gravbukett. Dagen efter ringer den ena maken till den andre:
    - Det gick nog vilt till igår! Min fru kom hem UTAN trosor!
    - Klaga inte! Min fru kom hem med ett visitkort instoppat i röven där det stod "Vi glömmer dig aldrig! Från alla medlemmarna i Metall avdelning 23

    SvaraRadera
  15. Tobias ska skoja med sin bäste vän och
    skickar honom ett sms:

    - Meddelande från GSM Information: Vi har
    registrerat att Du har sex på egen hand. Detta ber vi Dig sluta med då vi vet
    att Du använder samma hand på telefonen.

    Kompisen svarar
    tillbaka:

    Hej!
    Ditt sexliv har beviljats ekonomiskt stöd från kommunens
    kulturbudget då det kan betraktas som handarbete.

    http://sofiestavlingsblogg.blogg.se/2011/april/goodiebag-2011.html

    citcit.kuruyemis@gmail.com

    SvaraRadera
  16. Jag antar av de inläggen ovan att jag inte ska ha hittat på skämtet (sånt är jag inte bra på =)) Jag läste denna i en Allers tidning hos mormor och tyckte den var rolig för vår tid...;

    Anna, 5 år, berättar för sin lekkamrat att hon fått en ny pappa.
    - Jaså, vad heter han?
    - Erik Andersson.
    - Han är bra. Honom hade vi förra året...


    jjohannah@hotmail.com

    SvaraRadera
  17. Måste dra den här också, även om jag älskar bilden. :P

    Men denna skrattar iaf alltid jag åt. ;)

    Bin Laden är nu död men hans bröder Marme Laden, något mörkare
    Choko Laden och vegetarianen Sal Laden är fortfarande på fri fot. Förutom dessa eftersöks även hans kusin Pinaco Laden och hans senila farbror Varfanvadejag Laden


    Kramar Madde
    jansson_madelen@hotmail.com

    SvaraRadera
  18. Bin Laden är död! Men hans lite mörkare bror Choko Laden finns kvar samt kusinerna Marme Laden, partyprinsen Pinaco Laden, vegetarianen Sal Laden, hans morbror Remou Laden. Sen får man inte glömma hans senila farbror Var Fan Var De Jag Laden. Samt den livsfarliga vissångaren Bal Laden.

    SvaraRadera
  19. Vad är det för likhet mellan en tonåring och en 2åring?
    -Båda vet vem gaga är.

    cajsagrasberg@hotmail.com

    SvaraRadera
  20. - Varför gick den enhandade mannen över vägen?
    - För att komma till second-hand shopen!

    millan_89@live.se

    SvaraRadera
  21. Vem var den första journalisten? Svar: Adam
    Han hade en stående artikel i Fikonbladet.

    Den gillade jag. Ma Oftedal, ikväll i TV4. Gud vad fyndig hon var!

    SvaraRadera
  22. När börjar vi rösta, och hur? Vem får rösta? När får vi se bilderna vi ska rösta på? :)

    SvaraRadera
  23. Jag vet inte dart jag ska rösta men jag röstar på Andrea

    SvaraRadera
  24. När får man börja rösta bilder och skämten???

    Såg att kommentar 3800 inte hört av sig heller om vinst... :)
    Ville bara tipsa ifall du har mkt... Förstår om man inte hinner eller orkar med en sån här stor tävling. Jösses, vilket jobb!

    U rock girl!

    kram kram

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar