onsdag 11 maj 2011

Tur i Oturen

Igår låg jag och Wille ute och solade på gräsmattan utanför vår lägenhet. Vi har en underbar uteplats med lite möbler och en gräsplätt där vi brukar grilla och sitta och äta på sommaren. Där växer ett magnolia träd som gör det hela ännu lite mer underbart. Denna uteplatsen delar vi med två andra hus, trodde vi. Det var vad vi fick höra av dom som bodde här innan, dom vi bytte lägenhet med. Förmodligen för att göra lägenheten bättre. Dom var ju lite speciella fick vi iofs veta senare. Men det är en annan historia. Nu har dom satt upp en stor skylt att vi inte får vistas på uteplatsen. Den är bara till för ett hus, även fast vi alla har våra ingångar mot den. Så jag och Magnus betalar ohyggligt mycket pengar i hyra varje månad och så får vi inte ens vara på gräsmattan? Det var en av de anledningarna till varför vi tog denna lägenhet, och varför vi betalar nästan 8000 kr i månaden för en trea. Vi som tänkte att vi skulle kunna bo kvar här ända tills det var dags för hus. Men nu är vi inte säkra längre. Det känns inge bra.

Men det jag ville berätta var att en tjej i det huset som har fri tillgång till den lilla gräsplätten kom ut och Wille ha plats på den för mig förbjudna gräsmattan. Det slutade med att vi började prata om allt och inget och senare idag ska jag till henne och bli masserad hon var nämligen precis klar med sin utbildning och är nu en fullfjädrad massör och håller även på med ansiktsbehandlingar och make overs. 300 kronor för en massage tog hon och det var ju som hittat nu inför loppet imorgon plus att jag har så fruktansvärt ont i ryggen efter Wille helt enkelt.

Så igår kände jag att jag hade tur i oturen över den där förbannade gräsmattan.

2 kommentarer:

  1. Ja det var ju iallafall lite tur med allt! Men en förbjuden gräsmatta? Det var det dummaste jag har hört! :(

    SvaraRadera
  2. Nu betalar ju iofs vi nästan 8000:- i månaden för en 3:a, men vi bor dels i Stockholm där det kan vara hutlöst dyrt och dels har vi utsikt mot vatten vilket brukar kunna trissa upp priser.

    Men hur tänker de när de säger att uteplatsen bara är till för ett enda hus? Ni kan inte prata med de som bor i den porten och få ett OK på att använda plätten? Jag tycker iaf att det låter hysteriskt.. :(

    Men 300:- för en massage lät riktigt, riktigt bra!

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar