måndag 18 oktober 2010

Ännu en Elsa uppdatering

Nu svarade de äntligen på det nummer vi ringde. Det visar sig att Elsa håller hus på helt andra ställen än vi trodde. Vi trodde nämligen att hon höll sig mot stan hållet av vårt hus, där alla lekplatser och parker, buskar och grönt är. Vi har bara sett henne där, och i början var hon bara på vår utegård och kom alltid springandes från stan-hållet om hon nu var längre bort. Men nu visar det sig att hon ofta springer över den stora vägen på andra sidan av vårt hus. Ni som bor i Örebro vet Hertig Karls Allé. Den går precis utanför vårt hus, 4 filer, och Elsa springer rakt över. Gubben som hade fångat henne hade varit nära på att köra på henne i Fredags, han har sett henne springa över flera gånger, han har även sett bilar fått vejja upp på gräset mitt i Allén för att inte köra på henne. Han säger att snart kommer någon skadas om vi inte håller koll på vår katt.

Det var ju skönt att höra att hon mådde bra och ingenting har hänt. Men det var väldigt tråkigt att höra att hon springer över den vägen. Förstår inte vad hon ska dit och göra?! Men hon har väl tröttnat på den ena sidan av huset och vill utvidga sina vyer. Nu får hon helt enkelt bli innekatt igen, och endast gå ut med koppel som hon gjorde innan. Detta betyder att vi kommer ha en katt som skriker hela nätterna genom igen, och som vantrivs. Usch. Eller så måste vi ge bort henne till någon som kan ha utekatt. Men hur ska jag kunna ge bort min Elsa? :(

Hur ska jag lösa detta?? :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar