torsdag 28 oktober 2010

Avtryck

Jag och Magnus skulle stämpla av Willes händer och fötter in i hans bok. Vi hade varit och köpt ofarlig fingerfärg som är skonsam mot huden. Upp på skötbordet, där han älskar att ligga. Foten gick jättebra! Det blir ett supersött avtryck och det var inte alls svårt.

Handen däremot, där tog det stopp. Vi hade glömt den lilla detaljen att han fortfarande är så liten så han har sån greppreflex. Så fort vi nuddade handflatan med färgen så knep han igen. Han höll igen handen så hårt så det var omöjligt att få dit varken färg eller få upp handen för ett avtryck. Jag lyckades få dit lite färg och lyckades få upp 3 fingrar, så avtrycket ser ut som ett sparv-spår ungefär. Vi får göra ett lite finare avtryck när han blir lite äldre :)

Det vart i alla fall svart färg överallt, och Wille fick ta sig ett bad direkt efteråt med Pappa som inte var sen på att också hoppa i. Åh vad avundsjuk jag blev. Jag vill också bada!! Jädra avslag. Se till att sluta nu så jag kan få bada igen!!

2 kommentarer:

  1. Hej. Tänkte bara meddela dig att jag har mailat dig nu :)

    SvaraRadera
  2. Ska testa det nu när Matte kommer hem, blir nog ett bad efter med lillprinsen=) Tack för färgen!
    Kram

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar