tisdag 12 oktober 2010

Nybörjare

Igår tänkte vi dra ner till stan, sådär nonchalant och härligt, sådär naivt får man väl säga, som nyblivna föräldrar, att tro att det bara är att åka. Klockan 14 skulle "mammamaffian" träffas för att fika. Jag har äntligen fått mitt paket från Buzzador med natusan produkter så jag tänkte svänga förbi och lämna av några stycken till de andra mammorna i gruppen för att få deras åsikter och tänkte även låna en bröstpump från Erika.

Telefonen ringde och barnmorskan sa att hon var på väg över. Aja inga problem. Vi hinner till fikat ändå, hon kommer vid 13, vi åker direkt efter tänkte vi. Hon kom hit och skulle sticka Wille, det berättade jag om igår. Det tog ett bra tag! Klockan var väl runt 15 när hon åkte härifrån. Nu måste vi dra sa vi. Men först ska vi bara byta blöja, och sen måste jag amma, och sen måste vi packa skötväskan för det är första gången vi egentligen ska någonstans. Så vi kom alldeles för många timmar sent till fikat. Tur att det bara är nyblivna föräldrar där, så alla förstod. Vi är trots allt väldiga nybörjare, 4 dagars erfarenhet är inte så mycket :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar