måndag 11 oktober 2010

Ont i Mammahjärtat

Jag antar att natten antingen kommer bli världens lugnaste, eller världens jobbigaste. Idag har Wille sovit kanske sammanlagt 3 timmar på HELA dagen. Vår barnmorska var här och skulle ta pku (jag tror det heter så) prov på honom, som de gör på alla nyfödda. Vår "lilla" kille är rätt tjock och det kan då vara svårt att hitta blodkärl på de små tjocka händerna. 3 gånger stucken i ena handen och 4 gånger i andra handen, innan hon gick vidare på fossingarna. 3 gånger i ena foten och 4 gånger i andra foten. Wille skrek och skrek och skrek. Det kom inget blod, det lilla som kom koagulerade alldeles för snabbt, så hon hann liksom inte få tillräckligt. Aj aj aj vad det gjorde ont i mammahjärtat. Jag kunde helt enkelt inte vara kvar i rummet. Jag fick gå in i vardagsrummet och där bröt jag ihop. Jag trodde inte jag skulle reagera så starkt. Jag visste inte att jag kunde reagera så starkt. Men någonting inom mig brast och nu märkte jag hur sårbar jag är. Snälla nån låt inget hända min pojk någonsin!! Hur som helst, för att hans blod skulle rinna bättre och pigga upp kärlek gavs det härliga mängder av sockervatten, förmodligen tillräckliga mängder för att hålla killen uppe hela dagen. Han har precis somnat nu. Fast det var ett tag sedan jag ammade honom, så han lär nog vakna snart. Vi får helt enkelt se hur denna natten blir. Jag uppdaterar imorgon bitti. Tidigt förmodligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar