onsdag 6 oktober 2010

Min röda pilatesboll

Värkarna hade visst inte gett sig, precis när jag tryckte på "publicera inlägg" kom en till värk, och kraftigaste av dem alla. Sen efter det har det fortsatt. 4-5 minuter mellan värkarna hela natten. Jag har försökt sova och jag har fått lite vila mellan vissa värkar..som en feberyra har det känts. Jag har 2 olika sorters värkar. 1 snäll värk, då ser jag en liten flicka framför mig i hello kitty kläder och en ballong som skuttar fram, och 1 ond värk, då ser jag en lång man i mörka kostymkläder och en portfölj som går stressigt fram, han har bråttom och är arg. Hur sjukt är inte detta? Magnus säger att det känns tryggt att veta att jag är konstig redan innan lustgasen :) Magnus har i alla fall sovit en del, så en av oss är pigg om det nu skulle bli så att vi får bli föräldrar snart. Just nu känns det i alla fall som "Vad har jag gett mig in på" och jag vill bara att det antingen ska bli värre eller lägga av, för det här med jävliga värkar fast bara var 4-5 minut i flera flera timmar, det får gärna sluta nu. Om någonting mer händer så försöker jag självklart uppdatera. Just nu sitter jag på min stora röda pilatesboll framför datorn och rullar höfterna i varje värk, tro det eller ej så hjälper det faktiskt lite. Men jag börjar bli rätt trött och sliten känner jag. Nu vill jag föda barn eller sova. Kom igen nu kropp, VÄLJ!

2 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna för dig, hoppas Wille kan bestämma sig för att komma idag. Själv hade jag en ganska kort värkperiod hemma, inga större värkar. Sedan när jag väl kom till bb så hade jag värkar hela tiden, men det gick ganska så fort.

    Det ska bli spännande att följa dig nu och jag hoppas att det går bra.

    Maj
    nimsdesign.net

    SvaraRadera
  2. oooo... så spännande! lycka till nu!

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar