onsdag 20 oktober 2010

Stressig morgon

Idag skulle vi på återträff med föräldragruppen. Vi skulle vara där klockan 10 och Magnus jobbar så det betyder att för första gången ska jag ta Wille helt ensam på morgonen och se till så vi båda blir klara i tid. Självklart bestämde han sig för att just inatt inte kunna sova för första gången. Klockan 2 ammade jag första gången, det brukar vara klockan 5. Så 3 timmar mindre vart det helt plötsligt. Jag bestämde mig för att gå upp efter kl.7 amningen, för att jag säkert skulle hinna i tid. ÄNDÅ blev jag 15 minuter försenad. Sjukt vad lång tid allt tar. Göra ordning sig själv, göra ordning honom, Amma, byta. Sen precis när man ska gå, då ska man amma igen, och efter det måste man byta, och så tar det sååå lång tid. Sedan bara att ta mig till bilen som stod 2 kvarter bort, med min stora handväska och skötväskan och Wille i bärsele det var ett slit. In med honom i bilen och sätta fast i bilstolen. Då inser jag att jag inte har någon aning om hur man spänner fast stolen. Bara det tog 10 minuter. Så jag vart lite sen. Men alla förstod :) De vet ju själva hur det är!:)

Men självklart så hade jag glömt min plånbok och kunde inte betala parkeringsavgiften. Jag förstår inte ens hur man kan ha parkeringsavgift på en vårdcentral!? Men i alla fall. Jag chansade. Ville ju inte åka hem igen nu när vi väl hade kommit dit. Självklart fick jag parkeringsböter. Jag får alltid parkeringsböter när jag chansar. 400 kr. Så det blev en dyr och irriterad morgon detta!! :(

Nu väntar vi på besök från Annika och "lilla" william och Sofie och lille Oliver. Det ska bli mys!

1 kommentar:

  1. Tack för en mysig eftermiddag. Alltid lika härligt att träffa de små å att få prata av sig lite föräldrasörja :-)
    Kram

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar