söndag 17 oktober 2010

Kossa

Idag var vi hemma hos Annika och Matte för att låna bröstpump. De billiga är nämligen slut i hela Örebro och jag tänker inte lägga ut 500 kronor på att köpa en när jag inte ens vet om det fungerar bra. Det blev en trevlig stund som råkade vara lite för länge för vi skulle egentligen gått på stan och köpt lite saker men när vi kom på att vi kanske skulle bege oss från Annika och Matte hade klockan redan blivit över 15, så affärerna hade stängt. Typiskt. Men trevligt var det:)

Nu har jag i alla fall en pump och Nu känner jag mig verkligen som en kossa måste jag säga. När jag sitter och pumpar mjölk ur mina bröst så känner jag mig som när de mjölkar kossorna med sådana där robotar som suger fast i spenarna. Det känns väldigt konstigt. Men vad gör man inte för att Mange också ska få känna sig delaktig.

Igår fick Mange mata för första gången. Vi lyckades samla ihop 70 ml bara genom att ha koppar på tuttarna som samlade upp mjölken som bara rinner ur mig. Men det tog hela dagen och samla och då spillde jag säkert ut minst 50 ml bara genom att luta mig framåt och ta upp saker på golvet. Det är nämligen lufthål på de där kopparna och glömmer man att man har på sig dom och lutar sig fram så rinner all mjölk man har samlat upp rakt ut. Så 3 BH och tröjor hamnade i tvätten fyllda av mjölk. Jobbigt. Skönt nu att kunna pumpa ut 70 ml direkt, på 5 minuter. Tjoff. Ska pumpa igen nästa amning också så har pappa någorlunda mycket att mata med sen ikväll.


2 kommentarer:

  1. varför inte hyra en bröstpump på BB?

    SvaraRadera
  2. För det kostar 350 kronor för 10 dagar. Det är sjukt dyrt!

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar