måndag 18 oktober 2010

Sista uppdateringen Elsa

Då kommer sista uppdateringen för er som undrar över Elsa. Vad söta ni är! Flera stycken som har hört av sig och varit oroliga och undrat hur det gått för Elsa. Ni är så supersöta! Elsa mår bra och är hemma hos oss igen. Som sagt så var det en gubbe som tagit hand om henne och han hade gett henne till hans granne som nu har haft henne sen i Fredags. Gubben gjorde det väldigt klart för oss att vi absolut inte kan ha Elsa som utekatt längre eftersom hon springer över gatan hej vilt hela tiden och kommer orsaka trafikolyckor om hon fortsätter. Han fick oss att lova att vi inte ska ha henne ute, för ser han hette ute igen tar han henne helt enkelt sa han. Det låter väl hemskt, men han menar nog bara väl, han hade själv katter och sa att Elsa var en så otroligt fin katt så han vill inte se henne bli skadad. Jag kommer inte våga ha henne ute ändå för nu vet jag ju att hon springer över den stora vägen, som jag har varit rädd för att hon ska börja göra.

Nu börjar den stora prövoperioden med att ha henne som innekatt igen, vilket inte komme funka. Det första Elsa gjorde när hon kom hem var inte att Hälsa på mig, och visa att hon saknat mig, nepp. Det var att ställa sig vid dörren och börja jama, för hon vill ut. Kul. Jag tänker inte ta det personligt för jag vet att hon älskar mig innerst inne, hon är bara sur för att jag älskar någon annan också. Hon behöver all uppmärksamhet. Jag ska försöka gå med henne i koppel och se om det fungerar. Fungerar inte det så vet jag inte vad jag ska göra. Tanten sa att hon gärna ville ha Elsa, och att Elsa verkade inte vilja gå ut när hon var hos henne. Men jag vill inte ge bort min Elsa till någon jag inte känner. Jag fixar nog inte det! :(

Hoppas hon nöjer sig med koppel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar