lördag 26 februari 2011

Halv åtta hos oss

Vi har bjudit till middag hos oss om några helger. Vi ska bjuda över två andra par och nu har vi testkört vår meny. Eftersom vi aldrig riktigt har lagat tre-rätters innan när allt ska klaffa ihop perfekt i varandra, så kände vi att det behövdes:) Det blev gott, men såg väldigt tråkigt ut på tallriken. Det var också självklart flera moment som kunde gått bättre och som jag känner är lite osäkra. Vi har väl inte valt den lättaste rätten direkt.

Jag kände ändå att varmrätten inte riktigt var det jag hade förväntat mig. Köttet var utsökt, och tillbehören var väl ok, men huvudtillbehöret och såsen blev inte så bra tycker jag. Förrätten är god, men rätt så tråkig, men den är ett säkert kort och jag känner att jag behöver ha något säkert också. Efterrätten är också ett säkert kort, men för god för att motstå att göra:)

När ni bjudit, eller om ni skulle bjuda på tre rätters, har ni då några tips på recept ni kan dela med er? Lägg gärna en länk i kommentarerna så jag kan gå in och kika, för jag behöver verkligen inspiration!!



2 kommentarer:

  1. ska ni vara med i programmet.. skit kul i sånt fall..
    jag har kollat en del på programmet..

    de tips jag har är en fin dukning, fint upplägg och god dricka till maten det verkar göra så att folk ger högre poäng. de som inte har haft en fin dukning och uppläggning har fått sämre betyg..

    något förslag på rätter har jag dock inte..

    SvaraRadera
  2. Vad sägs om en tomat- & basilikapestokyckling?
    Det har gått hem både här och där och en besökare från USA har till och med snott med sig receptet dit och bjudit sin fiancé på det :-)

    http://ytterligare.blogspot.com/2010/11/receptet.html

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar