måndag 7 februari 2011

Wille 4 månader

Idag fyller min "lilla" bebis 4 månader. 
Tiden går snabbt fast ändå väldigt sakta. Det kändes som igår jag födde barn, men ändå känns det som jag har varit mamma i hela mitt liv. Väldigt svårt att förklara. 

Hur som helst så fyller han 4 månader idag och det ska firas med potatispuré OCH banangröt. Japp. Vi kör på vårt egna spår och känner av vad vi tror funkar bäst för oss och Wille. Vi kör inte på 1 tesked i 4 dagar innan vi byter, utan vi kör på känsla. Igår fick Wille potatispuré till lunch ca 3 teskedar och 100 ml mjölk, och till kvällsmat fick han banangröt ca 8 teskedar och 120 ml mjölk. Det låter kanske mycket, men han visade tydligt att han ville ha mer, så vi chansade, och det verkar funka jättebra! Han verkar vara mer nöjd nu än innan, har sovit bättre och han visar tydligt att han helst vill ha mer mat. Men lite sakta vill vi ändå gå, även fast vi går snabbare fram än rekommenderat.

Wille 4 Månader
*Vänder sig från mage till rygg
*Sträcker sig efter sina leksaker 
*Plockar ur saker ur fickan på skötbordet för att undersöka dom
*Stoppar allt i munnen
*Älskar "En kule natt natt natt" låten
*Somnar till "Vem kan segla för utan vind"
*Skrattar gott när man kittlar honom på revbenen
*Älskar när jag frågar "Vad ska Wille göra idag?" 
*Äter både Potatispuré & Banangröt
*Vill sova med täcket över ögonen så det blir mörkt
*Vill ha snutten under armen när han sover
*Håller fast fötterna med händer på skötbordet
*Smackar med munnen när han vill äta
*Suddar ögonen när han vill sova
*Älskar när pappa bär honom i famnen
*Har börjat tycka om att ligga på magen
*Kan stå stabilt på fötterna när vi håller i honom
*Har börjat hoppa och "stega" när man håller honom i knät
*Älskar när man pruttar honom på magen
*Tycker bäst om att vara i köket
*Använder bara nappen när han sover

 Och så mycket mycket mer :)



2 kommentarer:

  1. Känner precis likadant. Känns som att det var igår man låg på förlossningen men ändå minns man knappt hur det var att inte vara mamma.. Ang smakportionerna, jag tycker inte det låter så mycket. Hugo har fått ganska så mycket från början, OM han har velat ha. :)

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar