söndag 27 februari 2011

Krogengalan

Jag har ju glömt att berätta, men ikväll ska jag, Erika, mamman, gå på gala! :)
Det är krogengalan ikväll. Alla krogfolk från krogarna runt om i Örebro träffas på en stor gala på Strömpis och det delas ut priser till "årets bartender" "årets krog" "årets vakt" osv osv. Jag jobbar ju på cherry (croupier) så vi är en del av alla krogar kan man säga. Vi är la dom läckraste i stan helt enkelt :) Alla andra år har jag jobbat på galan istället, bakom bordet, som croupier då och sett de andra cherry-flickorna ha roligt, men i år är det jag som har roligt, för i år har jag blivit mamma, då behöver man inte jobba=)

Det blev lite sent påtänkt detta med galan, så jag har inte hunnit köpa någonting och eftersom alla mina kläder är för små så har jag haft panik hela dagen. Jag var precis på väg att ringa till min chef och säga att jag inte kan komma, när jag bestämde mig för att testa klänningen jag bara använt 1 gång, nyår förra året, dagen D kan man säga, Wille dagen=) Till min poäng,  Den passade. Herregud. Jag kom i klänningen som jag hade på mig samma dag jag blev gravid. Förstår ni?! Jag kom i den!! Utan problem. Blixtlåset gick inte sönder, inga sömmar sprack. Halleluja.

För er kanske inte detta är något. Men för mig är detta otroligt stort. Den sitter ju lite tight, men jag kunde knäppa dragkedjan, bara det gjorde mig alldeles tårögd nästan. haha. Har jag sagt att detta med att bli morsa har gjort mig alldeles för blödig? Ja det har jag sagt va?:)

Jag ska försöka få med mig digitalkamera så jag kan ta lite bilder. Men nu när jag säger det kommer jag på. Shit. jag har ju ingen väska! Åh. Typiskt.

1 kommentar:

  1. Vilken känsla, jag förstår den precis, har haft några liknande upplevelser nyligen och man blir så glad :D

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar