torsdag 10 februari 2011

Opersonlig BVC

Idag var vi på BVC och som vanligt kallade sköterskan Wille för fel namn
Inte en enda gång när vi har varit där har det varit rätt. Första gången var till och med Wille en tjej tydligen. Nu de senaste två gångerna har han hetat Walter. Hon tittar i sina papper, och så ser hon Walter och tror väl att det är förnamnet istället för efternamnet. Det känns så opersonligt och tråkigt. Jag förstår att hon har många patienter, men hon kan väl i alla fall låtsas komma ihåg namnet och titta ordentligt på datorn?! 

Wille följde sin kurva perfekt även denna gång, skönt!

Wille 4 Månader
8450 gram 
71 cm lång
43.5 huvudomgång


4 kommentarer:

  1. Men va tråkigt! Så ska det ju verkligen inte behöva vara...

    Jag har en ny tävling uppe nu som du gärna får vara med i :)

    kram

    SvaraRadera
  2. hej söt =)
    Vinnaren av min tävling finns nu på min blogg titta in å se om det blev du puss<3

    SvaraRadera
  3. Förstår dig, dåligt. Rätt namn är väl det minsta man kan begära

    SvaraRadera
  4. Ja det är tråkigt när det blir så. Vår Benjamin hette tydligen Nellie de tre första gångerna på BVC, haha... Men nu så!

    Kul att det kan skilja så! När Benjamin var 4 mån. vägde han ungefär 5,4 kg. och var ~59,5 cm. lång, haha. Fast han är iofs. liten för sin ålder.

    Det är allt en söt liten kille ni har :-)

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar