onsdag 9 februari 2011

Invägning 4

En ny vecka, en ny bild på mina hemska fötter:)
Vikt 9/2:
Startvikt: 80.8 kg
Förra veckans vikt: 79 kg
Dagens vikt: 78.8 kg
Veckans resultat +-0
 Kommentar: Men fy fan vad detta är tråkigt! Visst att jag inte trodde jag skulle gått ner hur mycket som helst. Men jag trodde i alla fall att jag skulle gått ner nått! Jag har ändå varit på gymmet tre gånger sedan sista invägningen och åtminstone två av dom gångerna körde jag stenhårt! Jag har inte ätit någonting onyttigt denna veckan, knappt ens i Fredags. Vi köpte inte ens godis. Vi åt semla på kvällen, men det är också det enda. Nu är det fjärde invägningen, och sedan start har jag gått ner ynka två kilo. Det betyder 0.5 kilo i veckan. Det är väl vad dom kallar en hälsosam viktnedgång, men jag kallar det pest! Blä vad segt.

Min viktnedgång hittills: 2 kg


Mått 9/2
Vaden: 38 (-0) sedan start (-0)
Låret: 63 (-2) sedan start (-2)
Höfter: 105 (-0) sedan start (-1)
Midjan: 88 (-1) sedan start (-2)
Rumpan : 110 (-0) sedan start (-1)
Bröstet: 103 (-0) sedan start (-0)
Överarmen: 30 (-0) sedan start (-0)
Halsen: 35 (-0) sedan start (-0)
Båda låren : 101 (-1) sedan start (-2)
Veckans resultat: -4 cm

Kommentar: Detta är nästan ännu värre. Visst att jag inte hade gått ner någonting i vikt. Men jag trodde ändå att måtten skulle visa mer! Jag känner mig fittare, jag känner mig mycket smidigare i kroppen. Men jag vet. Kroppen är väl i chock. Det tar ett tag innan den kommer igång. Då kommer det säkert rassla till. Det är bara och fortsätta och kämpa tills dess. Sen får jag ju inte glömma att jag har satt ett mål på 1 kilo i månaden. Jag har redan gått ner 2 kilo så det betyder att jag egentligen bara behöver hålla mig på denna vikten så har jag klarat månadens målvikt. Jag ska inte stressa!!! 

Mitt minskande mått totalt: 8 cm
(Lika mycket som höjden på dessa söta troll)

7 kommentarer:

  1. Vinnaren är utsedd. Vann du? =)

    SvaraRadera
  2. Några tankar bara. Helt taget ur min egen värld. Muskler väger mer än fett så stirra inte dej blind på vågen. Att mäta kroppen är jättebra MEN var 4:e vecka är mer rimligt att man ser en ordentlig förändring på än varje vecka då det tar ett tag för huden att anpassa sig. Jag har noterat att du äter en del färdigsallader.. Tvärtemot vad man tror så är inte det det effektivaste sättet att gå ner i vikt/bränna fett på. Ge kroppen mättande/fiberrik mat med matiga grönsaker till så får kroppen jobba hårt å du är mätt samtidigt :-) Bara lite ideér som funkat för mej när det varit segt.

    SvaraRadera
  3. Muskler väger mer, så i början när man tränar är det vanligt att man till och med kan gå upp lite.

    SvaraRadera
  4. För mej tog det 6 månader innan kilona verkligen hade rasat. Och då tränade jag kampsport 4-5 ggr i veckan! 10 kilo gick jag ner. Lycka till iaf!

    SvaraRadera
  5. -8 cm BRA! du vet ju hur mycket jag tränar och mitt minskade mått är inte mer än deras näsa lång...
    // Pappa

    SvaraRadera
  6. Jag förstår din frustration då jag känner likadant nu, gått ner ett kilo sen förra veckan vilket jag tycker känns okej men inte tillräckligt att sen behöva höra att det inte är tillräckligt gör det hela ännu värre. Förra veckan hade jag med gått ner ett kilo men då hade jag gått ner ett kilo muskler då fettet i kroppen hade ökat, snacka om panik. Men det är bara att fortsätta och se glad ut för det tjänar man på :)

    SvaraRadera
  7. http://frulundin.blogspot.com/2011/02/min-forsta-tavling.html

    Gå gärna in på min blogg och tävla om ett jättefint halsband från Miss Dee.

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar