lördag 12 februari 2011

Willes Näsa

Många undrar över Willes näsa, så jag tänkte väl ta upp det här en gång för alla. Hans näsa ser blå och kanske lite konstig ut i vissas ögon. Detta beror på att det sitter ett smultronmärke under huden, ett sådant han har på pannan också (vilket också många kommenterar). Dessa märken försvinner oftast inom första året, men sitter ibland kvar lite längre. Alla märken försvinner innan barnen börjar skolan. 

Detta är alltså inget farligt så ni behöver inte oroa er :)

7 kommentarer:

  1. Jag har inte ens tänkt på att hans näsa ser lite blå ut. Smultronmärket har jag märkt men inget konstigt med det, kanske för att jag vet vad det är för något. :) Många gånger har folk frågat om Molly skadat sig på näsan. Hon har jättetydliga blodkärl mitt på näsbenet och när hon blir kall eller arg/upprörd kommer det fram och lyser blått...

    SvaraRadera
  2. Det har jag inte alls tänkt på ... och vad gör en liten "blånäsa" när han är underbart söt ändå :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag har aldrig tänkt på det alls faktiskt, men viggo har samma sak precis mellan ögonen, det ser lite ut som en blåtira ur vissa vinklar ! Igår kom stolen från babybjörn och den är kanon ! tack än en gång :) och trevlig kväll !

    SvaraRadera
  4. Jag tycker det är charmigt :D

    SvaraRadera
  5. jag har inte ens tänkt på att de finns där ju, nu när jag fått se bilden så ser jag ju de..men de är ju bara charmigt som föregående skrivit.

    Vår dotter har oxå lite födelsemärken. Ett i pannan o sen ett under näsan. De under näsan ser mest ut som att hon har ett "skavmärke" från nappen..så folk frågar oss om hon har märken efter nappen- men hon kom ju ut sån svarar jag då ;)
    önskar en trevlig söndag!
    kramis

    SvaraRadera
  6. :) Söta ni är! Nej det syns inte så bra på bilder, men IRL så ser väl näsan lite mer blå ut. Så folk reagerar på det och undrar. Mest för att dom är oroliga, inte för att vara elaka. Det ser ju ibland ut som han fått sig en liten snyting kanske :( Men som sagt inget farligt och det kommer försvinna.

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar