torsdag 9 december 2010

BVC min ännu större gosse:)

Igår var vi på BVC och vägde och mätte. Stackars Wille hade inte kommit till ro för att sova på hela dagen! Han somnade i vagnen på vägen dit men eftersom det bara tar oss ungefär 2 minuter att gå dit så var det nästan bara ännu värre för honom. Dom har den idiotiska regeln att man inte får ta in barnvagnen på avdelningen??!! Så barnvagnen måste man lämna utanför (Stöldrisk??) plus att min stackars pojk låg ju och sov så gott. Så jag var tvungen att väcka honom för att sedan sitta i ett väntrum i 15 minuter (det är alltid försenat!) där en liten grabb körde runt med sin traktor så det small i golvet och Wille kunde absolut inte sova. Grabben var ju iofs otroligt söt och jätteduktig för han försökte vara tyst, men det är ju lite svårt när man är liten.

När han kröp omkring där på golvet med sin traktor så sött så insåg jag just varför man inte får ta in barnvagnen, tänk så smutsig han hade blivit! Men det är svårt att tänka så när min stackars Wille bara blir tröttare och tröttare och grinigare och grinigare. Vi som skulle göra 2 månaders kontroll = kan han le? och jag började få panik över att han bara skulle gråta. Varför stressar man upp över skitsaker?? Det första Wille gjorde när han kom in till BVC sköterskan var att hälsa på henne med ett stort brett svarsleende och sen var den biten avklarad.


Wille 2 månader
7025 gram
63 cm

Märket i pannan är ett smultronmärke eller storkbett och det kan växa och bli ännu större. Men det brukar gå bort innan dom är 3 år. Jag tycker det är supersött och jag tycker att det nästan ser ut som en som där indisk prick, bara att den sitter lite långt upp, som att min Wille är helig på något sätt :)

Follow I got too much time to kill

3 kommentarer:

  1. Första gången jag såg bilden på er son reagerade jag direkt på smultronmärket men inte på ngt negtivt sätt. Vår numer 8 år gamla son hade också ett sådant i pannan...lite längre ner faktiskt men inte så mycket. Jag tänkte precis som du...att det liksom var ngt heligt över honom. :-)

    Sådana märken går oftast bort som du skriver men vår sons märke syns lite fortfarande. Det är inte rött längre men lite lätt upphöjt. Men det är inget man tänker på. Håret ligger över dessutom. Jag hade två smultronmärken som liten och båda är helt borta.

    Söt son har ni iallafall och han verkar vara väldigt välmående! :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Shit vilken stooor bebis du har. Han väger 1-1,5 kilo mindre än Olivia som är 9½ månad. och är ca 5-6 cm kortare, snacka om att han inom kort kommer växa om henne :P

    Ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar