tisdag 14 december 2010

Ullared

Då var dagen här som man har längtat efter så länge!! Vi var på Ullared i Maj också och jag har längtat ända sedan dess. Då var jag gravid och hade jätte ont i mina fogar och i min rygg och fötter. Denna gången var jag inte gravid, men jag hade nästan ännu ondare i rygg och fötter, haha. Vi kom dit vid 10 och vi valde just 13 December eftersom det är Lucia. Det betyder inga barnfamiljer eller äldre. Alla är på luciafirande. Den teorin stämde! Det var inte någon någonstans. Vi fick plats att fika, det var bara 1 före oss i kassan och det var rätt behagligt att gå omkring, Så det är ju ett tips att åka dit den 13 december nästa år, en riktigt bra dag att shoppa!=)

Vi var där hur länge som helst kändes det som, och vi tittade inte ens genom allt. Man orkade helt enkelt inte. Man hinner inte på bara 1 dag. För att hinna ens gå till butikerna utanför måste man ju sova över och ta alla de butiker dagen efter. Vi var inne på gekås från 10.30-17.30 och vi var båda helt slut! Men vi lyckades få med oss riktigt mycket bra saker. Jag är supernöjd! En skitsnygg vinterjacka, kofta, skjorta mängder med smink, hårprodukter och hygienartiklar till mig. Strumpor och lite blandat till Magnus. Wille fick lite blandade kläder och massa leksaker. Sedan köpte vi hur mycket som helst till hemmet! Allt som allt gick det på 5000 kr nästan precis och då har vi tandkräm, tvål, shampo, tvättmedel, osv osv i ett år framöver!

Jag längtar redan till nästa gång!!! :) Det enda som var jobbigt var att det var bebisar överallt!! Det var det säkert inte, men det kändes så. Överallt var det små små bebisar som såg ut och lät precis som Wille. Mina tuttar fick panik och rann till hur många gånger som helst. Jag pumpade precis innan jag gick in och hällde ut 200 ml bröstmjölk på parkeringen =) men det dröjde inte länge innan jag var tvungen att lätta på trycket igen. Stackars tuttarna som inte hade någon Wille och stackars Wille som inte hade några tuttar:(

Hur som helst. Jag vann tävlingen som jag och Magnus hade! Magnus säger att han vann, men jag var absolut före. Vi gick och strosade bland livsmedlet och där stod han Ola Conny! Han är så trofast och pålitlig, han stod där han skulle stå liksom. Bland brödet. Inte så konstigt eftersom det är där han jobbar, men ändå. Han jobbar ju på riktigt. Är det tragiskt när man blir star-struck av Ola Conny? har det gått lite väl långt då? haha


Ullaredsfångst 13 Dec 2010

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar