söndag 19 december 2010

Julkalendern 2010 - Lucka 19


Idag är det 19 December och det betyder att jag öppnar nittonde luckan. Se till att vinna en julklapp till dig själv eller någon i din närhet. Luckan är sponsrad av Pledd. De har personliga babyfiltar och andra mysiga mjuka goa produkter. I luckan hittar vi ett presentkort på 500 kronor! Jag blir avundsjuk på den som vinner, jag vill också ha en sån här!!

Tävlingsregler!
Skriv ett rim om produkten eller en motivation till varför du ska vinna. Glöm inte att lämna E-post(Vill du inte att E-posten ska synas så kan du E-posta mig att du vill vara med istället på Erikawilhelmsson@hotmail.com) Länkar du till tävlingen i din blogg eller på din facebook blir jag extra glad!:) Tävlingen pågår mellan 00.00-00.00. Vinnaren annonseras här på bloggen när tävlingen avslutas.



Follow I got too much time to kill

25 kommentarer:

  1. Den mjukaste filt
    Till min lilla pilt
    När man ger bort en på julen
    Får det inte vara en ful en
    En filt från Pledd
    Ger massor av kredd!

    martina @ hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Min dotter fryser och nyser,
    hackar tänder och darrar händer.
    Hon gärna vill att mamma ska vinna
    så hon kan krypa ner och försvinna.
    Mysa under filten och ha det bra
    tänk vad underbar en filt kan va´!

    Har även tipsat på min blogg: http://surrovich.blogg.se/tipsochtavlingar/2010/december/julkalender-hos-erika-1912.html

    /Sandra!
    sandra.li@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Åååhh vad jag önskar att jag vinner denna! Har länge (!) tittat på den, och önskat mig en sån. Än har inte önskan slått in, men kanske kanske nu?? Det finns helt enkelt inte ekonomi till att köpa den själv med tanke på lägsta fp och sambon som jobbar (men vi blir ju ändå en fyrabarnsfamilj i januari)! Ja, det där med pengar är inte riktigt vår grej ;) Inte när det gäller ekonomi och planering ihop i alla fall, haha =) Viktigast av allt är väl ändå kärleken? =)

    En liten vers:
    Tänk vad glad mamma skulle bli som hon denna vann,
    ja det skulle ju vara en dröm som blev sann.
    Hon vill så gärna att jag denna filt ska ha,
    för hon tycker att den verkar så bra.
    Mjuk och go, personlig och underbar,
    ja tänka sig vad shoppingtarmen i henne drar.
    Men pengarna måste hon ju hålla i nu,
    för vad som händer i januari - ja det vet du ju.
    Då blir vi barn till antalet fyra,
    och inköpen tills dess blir ganska dyra.
    Men hon slutar inte hoppas på vinsten ändå,
    men det lär garanterat fällas en glädjetår eller två!

    Länkat i bloggen: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlingsblogg/2010/december/noonewantsforever-19-december.html

    Kram Annika
    familjenpettersson@hotmail.se

    SvaraRadera
  4. Jag är gärna med och tävlar!

    Min bästa vän ska ha barn vilken dag som helst. Hon är beräknad till den 20/12.
    Denna filt skulle vara perfekt i doppresent! Jag skulle iallafall bli super glad att få denna filt!

    saralovdahl@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Du överraskar varje dag med trevliga luckor =)!

    Vintern den är kall och rå
    vinden viner runt varje vrå
    Nu behöver lilleman sig värma
    om både fötter, kropp och ärmar
    Om jag denna lucka kan vinna
    så slipper jag maken skinna
    Då blir han nog så glader
    att Pledd blir nr 1 bland favoriter

    Mvh Erica
    erica@piggelinen.se

    SvaraRadera
  6. Åhh, jag har varit med i varje tävling där man kan vinna ett presentkort därifrån, för jag vill verkligen ha en sån filt till min son. Men jag har inget jobb och därför inte råd att köpa en utan ett presentkort... Därför hoppas jag nu(och håller tummarna) att det blir jag som blir den lyckliga vinnaren :)


    kram

    beabofink@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. hej jag är med och tävlar

    länkar här: http://kaolin.blogg.se/tavlingar/2010/december/tavlar-om-presentkort-fran-pledd.html

    caroline_radahl@hotmail.com

    motivation/julrim:

    När dagen blir kylig och natten blir kall,
    säkert då denna värma dig skall.

    som snutte? eller till brand? till sommaren på en strand?
    eller nu när vädret ej är milt kan det vara härligt med en...

    Denna personliga filt skulle göra mig så otroligt glad,
    Lillen skulle få ha den föreviga dag.

    Med denna filt, så skulle julen bli en fröjd,
    En högtid som annars brukar lämna mig rätt så missnöjd.

    Bilden på filten kan inte släppa min näthinna,
    åh, jag vill verkligen vinna!

    "Har man tur i kärlek, har man otur i spel",
    men jag kan väl få vinna en filt för all del?

    nu håller jag tummar och tår
    att jag filten får

    kram kram

    SvaraRadera
  8. Har tipsat: http://annastipsblogg.blogspot.com/2010/12/presentkort-fran-pledd.html

    Är värdelös på att rimma men kan ju försöka ändå:
    Denna mjuka filt du får
    Som gör att du slipper få kalla tår

    SvaraRadera
  9. Dehär måste vara din bästa tävling någonsin Erika och jag förstår om du blir avundsjuk på den som vinner ;) Håller verkligen tummar och tår på vinst nu! Har varit med i varje tävling du haft sedan lilleman föddes i augusti och ännu inte vunnit, så hade det blivit denna tävling jag vann hade jag blivit suuuuperglad!

    "Det bästa man har lägger man på bordet,
    är jag van att höra och har tagit de på ordet
    Men nu har jag sett vad som bättre än bordet är, en personlig babyfilt från pledd.net att hålla kär
    Tänk att denna filt få vinna,
    och Hugos namn, längd och vikt på få finna
    Här på kan man ligga och leka,
    och att ni passar bedårande ihop går ej att förneka
    Mjuk, go och lagom stor den är,
    användas hemma hos oss varje dag den lär
    Turen på vår sida vi hoppas vi har,
    dra nu rätt vinnare är du rar!"


    fr0stskadad@hotmail.com

    SvaraRadera
  10. Jag vill gärna vinna till min lillkille som älskar sina snuttefiltar.
    Vi pratade nu på morgonen om att man kan slå in dem och ge till tomtenissarna och få fina julklappar av tomten istället.
    Då tittade han på mig med stora sorgsna ögon och sa: Jag vill inte ha några julklappar!
    Så jag tänkte att en personlig filt kan man ju ändå inte ge till "nissarna" för det blir ju fel utan den skulle han få behålla livet ut.
    Mitt mammahjärta fick sig en törn i morse när han såg så sorgsen ut...

    Har länkat:
    http://care69.blogspot.com/2010/12/19-dec-vinn-presentkort-vart-500-kr.html

    care69(at)live.se

    SvaraRadera
  11. http://tjockisbullen.blogg.se/tavlar/2010/december/tavla274.html

    Min dotter har en filt som hon fått av min mamma, hon har den ALLTID, den har därför blivit lite sliten o håller på att gå upp i sömmarna.
    En ny filt behövs alltså, om det blir en sån här fin så kanske hon inte märker skillnaden!
    Dessutom har jag varit med i hur många som helst av dina tävlingar o tycker det borde va min tur nu:)
    madeli@hotmail.se

    SvaraRadera
  12. Jag skulle vilja vinna den här till Oliver som fortfarande bor i mammas mage, men som förväntas komma till världen 31 januari ♥

    Världens vackraste namn denna pryder,
    namnet som ”den gode” och fred betyder.
    Lägg dig under den – på mage eller rygg.
    Därunder kommer du alltid vara trygg ♥

    //Malin
    malin_the_hmmmm@hotmail.com

    SvaraRadera
  13. Har tipsat här

    http://molnboanna.blogg.se/2010/december/lucka-19-hos-mitt-nya-liv-1912-midnatt.html

    SvaraRadera
  14. maude@tyfonmail.se

    En filt att värma sig med, nu när det är vitt och kallt
    det vill mitt lilla barnbarn vinna en Pledd säger allt.

    SvaraRadera
  15. Snälla Erika jag vill vinna
    så jag kan ge priset till min väninna
    hon får en parvel i februari
    och skulle säkert glad bli

    SvaraRadera
  16. När tomteliknande figuren John Blund
    ger lillkillen en extra liten sömnig stund
    vill jag svepa om honom och hans frusna tår
    med en pläd lika mjuk som hans fina bebishår.
    Pledds filtar av ekologiskt bomullsmaterial
    ger värme och en mysfaktor som är total.
    Ribbstickad eller ett personligt exemplar
    för min lille skulle den bli en favorit så dyrbar.

    Cecilia
    trasselsudden_(snabela)hotmail(punkt)com

    SvaraRadera
  17. Hej! Vilken härlig tävling, hoppas jag har turen med mig.
    Denna babyfilt är så fin,
    vill verkligen att den blir min.
    Ljusblå med datum och namn,
    den måste få komma till min famn.
    Där ska den få värma Hugo,
    han blir då så glad och go.
    Mvh liselotte.202andersson@telia.com

    SvaraRadera
  18. Jag är med :)
    Som jag skrev i förra kommentaren så håller jag på med en goodiebag till en vän som är gravid och har snart bf och ja jag insåg att det fattas en söt liten filt med till goodiebagen och det skulle vara perfekt att vinna en söt filt till den så fattas det bara napparna sen :)
    Skulle vilja ge henne goodiebagen för att hon förtjänar den för att hon är en sjukt underbar människa :)

    Mail: Hannele_R@live.se
    Självklart så skulle det vara super att vinna själv en sån där filt men jag föredrar att vinna den åt en vän istället dvs att hon får den i sin goodiebag :)

    Har länkat: http://mammah.webblogg.se/2010/december/tavlar-8.html#comment

    SvaraRadera
  19. ella saknar nått i livet
    en snutte sak är givet
    nu du detta får
    att gosa med när det går

    annica@flinkens.com

    SvaraRadera
  20. Jag är med såklart och tipsar här: http://villduvinna.blogg.se/2010/december/noonewantsforever-19-december.html

    Här kommer något mjukt och skönt att gosa in sig i,
    när kylan kommer eller då dag natt börjar bli.
    En mjuk sak som är precis lika söt som du,
    öppna själv och se efter nu!

    Hoppas på tur!

    Mattias, mr22ga@hotmail.com

    SvaraRadera
  21. Den enkla motiveringen till att jag borde vinna är att jag ännu inte hittat någon bra julklapp till min systerdotter som är tre år. Med detta presentkort kan hon få välja vad hon vill för 500 kronor. HELT PERFEKT!

    /amanda123_321@hotmail.com

    SvaraRadera
  22. Jag hoppas verkligen att jag sitter på vinstlotten, för jag vet hur glad min tant här hemma skulle bli om jag vann detta presentkort... skulle med glädje fota hennes glädjetårar=)
    Vi har tyvärr inte ekonomi till att köpa en sån här för tillfället, och ja - det lär väl inte kunna bli läge för det förrän om ett bra tag - typ efter att nästa föräldraledighetsperiod är slut... mer än ett år kvar alltså!

    Vad jag hoppas att vinstlotten ligger på mej,
    jag skulle vara evigt tacksam mot dej.
    Här hemma har vi länge tittat på just en sån här,
    en personlig babyfilt att hålla kär.
    Här finns hans namn, siffror och datum,
    det blir lätt att man glömmer både tid och rum.
    Att få ha denna i vagnen och i sängen,
    på vintern i snön, på sommarna på ängen.
    Ja alltid lär han denna filten ha med sig,
    en så fin, personlig och praktisk grej!

    Mvh Conny
    crazy_ace@hotmail.com

    SvaraRadera
  23. Glömde ju skriva att jag även länkat i min blogg ;)
    http://tidanbo.blogg.se/2010/december/pappa-tavlar.html

    Mvh Conny
    crazy_ace@hotmail.com

    SvaraRadera
  24. Vill absolut vara med och tävla och hoppas på vinst då jag skulle vilja ge en personlig babyfilt till min svägerskas lilla tjej i doppresent. Dom hade flera kämpiga år med en massa försök innan dom slutligen fick sitt lilla mirakel. Vore roligt att få ge något personligt som kommer finnas kvar under hela livet

    Länkar här
    http://familjengranberg.blogg.se/2010/december/vinn-ett-presentkort-68.html

    Håller tummarna och hoppas på en massa tur
    Kram Linda
    karlssongranberg@hotmail.com

    SvaraRadera
  25. Jag är gärna med och tävlar och vinner jag skulle jag köpa en personlig namnfilt till min dotters halvsyster (min dotter har redan en filt). Vi har nämligen inte den bästa kontakten med min dotters lilla syster eller hennes mamma som har tagit avstånd ifrån oss, på grund av barnens pappa och alla problem han har ställt med (som jag har valt att hålla utanför blogg och internet världen).

    Men jag hoppas att vi mammor en dag ska kunna träffas och låta barnen få en chans till att lära känna varandra och att ge den här gåvan till Leijah (min dotters halvsyster) kanske vore en bra start för att visa att jag är öppen för en vänskap i mellan oss.

    Kram Sanna
    mammasvardag@hotmail.com

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar