onsdag 8 december 2010

Snuttefilt

Nu har vi hittat någonting som fungerar jättebra! På babysång/cafét i Tisdags såg jag att Lina gav hennes lille viktor en liten snuttefilt när han skulle sova. Vi hade en likadan hemma som vi inte använt, den har bara legat och skräpat. Men nu har jag gett Wille den varje gång han ska sova och han älskar det. Han tar tag i den, gosar riktigt in sig i den, och håller fast den hårt under hela sovstunden. Som ni vet har han behövts vaggats varje kväll nu i 2 månader, för att kunna sova. Ikväll var första gången som han somnade utan att bli vaggad, och i sin spjälsäng!! Det enda som behövdes var en snutte, jösses så lätt! Hoppas nu att det var det som fattades, för då blev plötsligt detta med nattningen väldigt skönt.


Follow I got too much time to kill

3 kommentarer:

  1. Visst är det fantastiskt!! Lilly är oxå helt förtjust i snutten (vi har försökt introducera den från start men icke) sen hon hittade sina händer och därmed snutten har hon kommit till ro mycket enklare. Dock inte utan att vaggas och definitivt inte i egen säng men såååå mycket snabbare. Snutte is the shit.

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna att det blivit hans grej :)
    Lite nyfiken på hur du gett den, altså hur du gjort för att söva honom tidigare.. Har ni vaggat honom i famnen?

    SvaraRadera
  3. Vi har oxå snutte UNDERBART !!! jag har lite bröstmjölk på ibland =) bara ett tips =)

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar