lördag 18 december 2010

Wille-mys

Wille har haft jobbigt att sova nu igen tre nätter. Han har aldrig tidigare skrikit på nätterna men dessa tre nätter har han faktiskt gnällt. Han brukar annars bara ligga och knodda lite och sutta på händerna när han börjar bli hungrig, men nu har han börjat skrika istället. Och nu har han istället för att vakna runt 03-04 första gången, vaknat runt 00-01 och han har bara somnat om 1 timme mellan amningarna. Han har vaknat för gott runt 5 och inte velat somna om förrän vid 11 på förmiddagen. Det har varit riktigt jobbigt och jag har gått som i en dimma. Därför det har varit väldigt dåligt bloggande också. Jag har varit så himla trött! Jag förstår inte hur ni orkar, ni som inte får sova för era bebisar. Jag klarade inte ens av tre dagar utan att bli helt knäpp.

Pirat-Wille. Arrgh

Men inatt sov Wille som vanligt, och idag har han varit helt supermysig. Det märks att han poff har kommit ett steg längre i sin utveckling och idag kunde han massa flera nya ljud och han blev plötsligt så vuxen. Ser han inte så vuxen ut på kortet? Han är så himla lik Magnus på kortet och jag tycker han ser ut att vara typ 1 år, inte 2 månader. Idag har han varit så nöjd och jollrat och myst och gossat och han har sovit på mitt bröst och vi har bara haft en dag jag och wille där vi lekt och myst. Jag är så glad att jag har honom, allt känns så meningsfullt nu, mot innan.


Wille sussar på mitt bröst

Jag berättade ju att han hatade babybjörnen innan fast nu tycker han om den? Han tycker om den så mycket så att han nu somnar i den så fort jag går omkring lite. Så skönt att hitta dom där juvelerna som verkligen fungerar bra både för mig och Wille. Skönt att slippa vagga, för min rygg börjar ta stryk. Så nu har jag jättemånga små knep som fungerar vid nattningen, så nu är det inte alls många tårar längre. Nästan aldrig. Det är skönt!

Wille har somnat i babybjörnen

1 kommentar:

  1. Hoppas att han snart sover som han ska igen. vet precis hur det är när de små vaknar vid 00-01 och ska ammas för att sedan vakna typ en gång i timmen. Vill inte vara värst nu men min yngsta höll på så i över ett år!!! Hon är född i maj, sov bra precis i början men sedan kom koliken och på det detta sovbeteende. Nu sover hon hyfsat sedan slutet av sommaren och hon är nu 19 mån. Men hon vaknar fortfarande mycket på nätterna!

    Men det jag ville säga är...man vänjer sig konstigt nog. Iof är man ganska slut efter ett år och jag har inte riktigt hämtat mig ännu men det kan bara bli bättre. Man får se framåt.

    Om din son sover på dagen så försök slumra samtidigt som han. Gör inte som jag...jag började städa och annat när dottern sov och dessutom krävde de andra barnen sitt då.

    Jag håller tummarna för bättre sömn hos din son. Kram

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar