lördag 11 december 2010

Julmys mammamaffian


Igår hade vi julmys med mammamaffian. Vi träffades allihopa hemma hos Sofia. Vi blev alltså 12 mammor och 12 bebisar inne i deras tvåa. Det var trångt, varmt och alldeles alldeles underbart!! Där fikade vi gott och bytte julklappar. Alla bebisar var så fint julklädda. Wille hade på sig sin tomtedräckt i ungefär 15 minuter, sen åkte mössan av, sen gick det 15 minuter till och tomteoverallen åkte ner till midjan så magen var bar. Det dröjde ytterligare 30 minuter kanske sedan hade Wille bara blöja på sig. Efter ytterliggare 30 minuter fick jag börja fläkta på honom så han skulle vara nöjd. Han är ju så sjukt varm! Alla barn hade tomtedräckter och fleeceoveraller, och där går jag omkring med Wille i bara blöja och jag blåser och fläktar och håller på. Måste se rätt konstigt ut.


Julklappsbytet gick hett till, det slets i papper och tjoades och tjimmades när klapparna öppnades. Jag fick muffinsformar från Kalasform, vilket är rätt roligt då jag har varit sugen på sådana formar länge! Jag ska även lotta ut såna formar senare i julkalendern, för er som också är sugna på dom :) Sedan fick Wille en supersöt djup tallrik och en mugg.

Dagen var otroligt mysig och det är lika roligt att träffa er alla som vanligt! Jag och Wille längtar redan till nästa lekträff! =)



Follow I got too much time to kill

1 kommentar:

  1. Ååååh vilka söta nissar!! :)

    Hur träffades ni mammor?

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar