torsdag 30 december 2010

Den här månaden

Det passar ju rätt bra att skriva detta inlägget nu med tanke på att månaden snart är slut. Jag borde kanske väntat 2 dagar så hade jag enkelt kunnat skriva ....har precis börjat. Och sen publicera. Enkelt, snabbt, lätt. Men det tänker jag inte göra. Allt ska inte alltid vara lätt! =)

December månad är den månaden jag alltid ser mest fram emot på hela året. December månad har någonting magiskt över sig, det hänger i luften, från den 1 December fram till 1 Januari. Jag älskar verkligen December. Jag gillar inte vinter, jag gillar inte kyla, jag gillar inte mörker. Men i December så är vinter, kyla och mörker underbart, vackert, mysigt. Detta år har varit bättre än något år innan. Jag har fått fira dubbla jular. Både i Skåne och i Skövde, bättre kan det väl inte bli :) Sen är det så mysigt nu i December för när jag har gått upp med Wille på nätterna har det inte bara varit mörkt, det har varit upplyst med julstjärnor och ljusstakar i alla fönster runt omkring och granen har lyst så fint här hemma. I December är julmusik är helt OK att spela här hemma, även fast Magnus inte direkt tycker om det, så säger han i alla fall inte ifrån. Man kan baka, pyssla, sjunga, dansa, pynta, och go crazy helt enkelt under December och det är ju bara helt fantastiskt! Så kort och gott. Den här månaden. Är go den.

1 kommentar:

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar