måndag 20 december 2010

Pensionärsjävlar



Hur ska man klara av att gå ut i detta väder? Det är inte plogat på varken gatorna eller trottaren. Det tog mig en timme att gå till affären handla och gå tillbaka, och då vill jag påpeka att affären bara ligger en gata bort. Det brukar alltså ta kanske 5 minuter att gå dit. Jag kommer verkligen inte fram utan jag får släpa på vagnen istället, och ploga upp en väg. Det är inte det lättaste. Gud vad jag önskar att jag köpt en vagn med fyra fasta hjul just nu!

Hur som helst så stötte jag in i en tant i rullstol i affären. Hon vägde säkert 200 kilo och stod med rullstolen mitt i gången. När hon efter ett tag insåg att jag behövde komma förbi henne så började hon febrilt veva med armarna för att få rullning på den överbelastade rullstolen. Hon började frusta och göra ljud ifrån sig och det var smärtsamt att se "Vänta ska jag hjälpa dig" säger jag. "NEJ!!! JAG KLARAR DET SJÄLV" skriker hon ut. Hjälp tänkte jag, bäst jag låter henne göra det själv då, jag tänkte bara vara hjälpsam. Jag fick stå där i 2-3 minuter och vänta på att hon rullade 10 cm åt sidan. Jag hade inte mage att vända och gå en annan väg för då skulle hon säkert tro att jag tyckte det tog för lång tid för henne, vilket det i och för sig gjorde, så jag stod där.

När jag sedan hade handlat och skulle plocka in mina varor från rullbandet, då är hon där igen, i vägen! Jag behövde komma förbi henne för att nå mina varor, och eftersom Ica nära vid mitt hus är så sjukt trångt så gick det inte! "Nu möts vi igen" sa jag lite skämtsamt. Men tanten tittade surt på mig och vägrade rubba sig. Så jag fick lämna Wille en bit bort i vagnen för att klättra över tanten för att kunna plocka ner mina varor.

Tanten började rulla bort mot utgången, men på halva vägen stannade hon, ställde sig upp (!!!!) och gick bort mot fönstret för att rycka bort några torkade löv från en blomma/träd, dom hade i fönstret på ICA.

Har jag blivit drabbad av "pensionärsjävlar" tro?

2 kommentarer:

  1. Misstänkt, mycket misstänkt haha

    SvaraRadera
  2. Vågar jag säga att jag asgarvar! hihi
    Kan riktigt se bilden framför mig! :D

    Tack för ett gott skratt! (Jag är dock ganska säker på att du inte skrattade så gott när du var på Ica.)

    Kram

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar