fredag 17 december 2010

Min favoritfödelsedag

Jag har ingen speciell favoritfödelsedag, jag måste välja alla födelsedagar innan man fyllde typ 10. När man hade barnkalas. Men det är ett speciellt minne jag har från en födelsedag och det var när min pappa byggde upp en liten kiosk. Där ställde han en sån där kassaapparat från fisher price, och flera skålar med godis i. Sen fick vi barn låtsas pengar som han hade gjort, och sen fick vi gå och köpa vilket godis vi ville ha. Det var så påhittigt och så roligt, och alla barnen tyckte det var jätteskoj.

(Bild lånad från www.lekmer.se)

Sen minns jag bombejsåsen, det var längesen man åt så god bombejsås som man gjorde på födelsedagskalasen när vi var små. Det var nämligen så att min mamma hade gjort marängsviss med hemgjord chokladsås. "Är det hemgjord chokladsås? usch" sa ett av barnen. Alla barn grimaserade som om de blev besvikna över att det inte var köpesås. "Nej detta är bombejsås" sa mamma då, och räddade situationen. Det hela blev väldigt exotiskt och den där bombejsåsen pratades det om länge och alla ville ha bombejsås på deras födelsedagskalas. haha. Finurligt.


(Bild lånad från http://fikamed.blogg.se/2010/september/)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar