lördag 18 december 2010

Julkalendern 2010 - Lucka 18

Idag är det 18 December och det betyder att jag öppnar artonde luckan. Se till att vinna en julklapp till dig själv eller någon i din närhet. Luckan är sponsrad av kalasform. De har alla sorters formar för ditt bak, och riktigt fina sådana också! I luckan hittar vi Muffinsformar och Bullformar! Perfekt till saffransmuffins kardemummabullar nu till jul. Mmmmums.

Tävlingsregler!
Skriv vad du vill i en kommentar. Det kan vara en rolig historia, en liten berättelse, ett rim, eller precis vad du än känner för! Det som jag tycker är finast/roligast/mest intressant/eller liknande vinner. Glöm inte att lämna E-post(Vill du inte att E-posten ska synas så kan du E-posta mig att du vill vara med istället på Erikawilhelmsson@hotmail.com) Länkar du till tävlingen i din blogg eller på din facebook blir jag extra glad!:) Tävlingen pågår mellan 00.00-00.00. Vinnaren annonseras här på bloggen när tävlingen avslutas.





Follow I got too much time to kill

28 kommentarer:

  1. För att få till cupcakes med lite liv,
    krävs formar med fina motiv.
    Nu när jag är vaken varje natt,
    då alla sover, till och med grannens katt,
    ja tänk om jag då kunde baka,
    så barnen på morgonen nåt gott fick smaka.
    Härliga kakor och muffins i fina formar,
    ser du synen när de ut i köket stormar? ;)

    Länkar: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlingsblogg/2010/december/noonewantsforever-18-december.html

    Kram Annika
    familjenpettersson@hotmail.se

    SvaraRadera
  2. När jag nu mer el mindre börjar närma mig åldern av en gumma
    Bör jag lära mig att baka kakor som smakar mumma
    Att jag då lär mig bakningens konster
    Annars blir mina barn arga som monster
    Om jag dessa vackra former får
    tror jag inte att mina gäster går

    Viola
    northernbluemoonlight@yahoo.com

    SvaraRadera
  3. Jag ska ALDRIG mera baka!



    Oj... nu ljög jag nog... ;-)
    carolina.ahsberg@telia.com

    SvaraRadera
  4. Skulle jag vinna skulle jag fira det med en mass bak! :)fr0stskadad@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Randiga, mönstrade eller med rosor på,
    åh nu är jag sugen på en muffin eller två.
    Här hemma är det gumman som bakar,
    och jag står snällt bakom och smakar.
    Men att få dom i fina formar vore inte fel,
    det gör ju på intrycket en hel del!

    Bloggat: http://tidanbo.blogg.se/2010/december/pappa-tavlar.html

    Mvh Conny
    crazy_ace@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Kan helt ärligt tala om att jag kan verkligen inte baka. Det blir alltid fel fel fel. Med dessa härliga formar kanske jag anstränger mig lite mer så t o m jag kan lyckas med ett litet bak.
    Har tipsat http://annastipsblogg.blogspot.com/2010/12/muffins-och-bullformar.html

    SvaraRadera
  7. Jag delar med min den här länken, den tycker jag är rolig:

    http://www.youtube.com/watch?v=RaWba9G4Gn4&feature=player_embedded

    care69(at)live.se

    SvaraRadera
  8. Det här har inte ett dugg med formar, rimm eller julen att göra, men jag tänkte berätta om ett "misstag" jag gjorde för två veckor sedan...

    Jag har ju jobbat lite extra i en videobutik på sistone och som en liten förmån får jag se hur mycket film jag vill gratis. Perfekt ! så jag var inne på kontoret och norpade en hög filmer som skulle ut i butiken senare i veckan. Jag tittade inte så noga på VAD jag tog utan fick mig ett gott skratt och en riktig chock när C senare på kvällen konstaterade att jag hade hyrt hårdporr ?! Hur den filmen ens hamnat på lagret har jag ingen aning om - vi hyr inte ut porr i butiken.
    Men det fanns tydligen EN film och den hyrde jag !?

    Jag skrattar och rodnar om vartannat när jag tänker på det här. Tänk, nu har man offentligt hyrt snusk för första gången och sista gången ;)

    Därmed skulle jag vilja återgå till att vara den hel-ylle mamma jag egentligen är och vad passar då bättre än bullbak ?

    Nu håller jag tummar och tår
    för att tomten kommer tillbaka med min helylle image i år ;)

    Självklart har jag tipsat om tävlingen !

    http://frokenmela.blogg.se/tavlingssida/2010/december/lucka-18-hos-noonewantsforever.html

    Kram och trevlig helg !
    Ps. hela den här helgen ska spenderas bakom disken i videobutiken ;)

    mela____@hotmail.com

    SvaraRadera
  9. Mina två äldsta barn älskar att baka och här om dagen frågade dottern varför vi alltid har så tråkiga formar. Hoppas på vinst så vi kan baka lite roligt nästa gång :)

    http://carina75.bloggplatsen.se/2010/12/18/4166148-tavling-kalasform/

    carina.henemo@gmail.com

    SvaraRadera
  10. Här hemma är vi baksugna så lite nya formar vore toppen =)

    SvaraRadera
  11. Här har minsann julbaket gått i stöpet, i veckan som gått har vi varit tre kvällar på Akuten med tösen. En dag var vi på Mitt hjärta(privat hälsocentral)!! Så vad ska jag säga vore toppen att iallafall ha fina formar att titta på nu när innehållet inte hans med. (Fast lite bak blir det nog i mellandagarna)

    Kram Olelsi/Nettan i Hälsingland.
    hockeytossan@hotmail.com

    SvaraRadera
  12. Hej! Jag är givetvis med även idag och länkar som vanligt i högerspalten i familjens blogg på http://theotott.blogg.se

    Jag är värdelös i köket!!! Med dessa formar skulle mina barn kanske iaf få en mamma som försöker sig på att baka då det helt plötsligt skulle bli så mycket roligare att servera i dessa sköna formar!

    Kramar Malin
    malin_rautila@hotmail.com

    SvaraRadera
  13. Jag är helt hopplös när det gäller att baka. Om jag bara ska baka till mig själv så kan det lyckas ibland men så fort jag ska baka till någon annan för att överraska så blir det alltid katastrof. Vet inte riktigt hur jag ska tolka det? Men iallafall, om jag vinner de här goda muffinsformarna så kan jag iallafall överlämna fina muffins nästa gång jag bakar, även om själva muffinsarna kanske inte blir så bra. Det skulle liksom kännas lite bättre...

    SvaraRadera
  14. bakoduglig söker inspiration och uppmuntran!!!!

    har länkat: http://bitskemma.blogg.se/2010/december/kalas19dec.html

    SvaraRadera
  15. Min mamma fyller år 1:a januari så jag skulle defintivit baka med hjälp av dessa! :D

    amanda123_321@hotmail.com

    SvaraRadera
  16. Hejsan!
    Jag är gärna med och deltar.

    "Jag vill till julen göra ett stor bak,
    så att de doftar gott under mitt tak.
    Knäck, muffins och kanske en bulle eller två,
    de är roligt att baka ja så roligt så.
    Denna jul ska min dotter hjälpa till, trots
    att hon bara är ett år så ser man på henne att hon vill.
    Med dessa formar blir baket helt plötsligt till en konst form, då kan jag ta alla gästerna med storm.

    har länkat:http://gulligamelinasmamma.blogg.se/2010/december/18-dec-vinn-bakformar-fran-kalasform-i-erika.html

    Mvh//Anna Vid

    SvaraRadera
  17. Till jul kommer det en hel flock
    för vår släkt är stor och tjock.
    Tack vare Erika och Kalasform
    skulle vi kunna ta dem med storm!
    Finaste muffins och bullar i stan
    - vilken härlig överraskningsplan!

    Cecilia
    trasselsudden_(at)hotmail(punkt)com

    SvaraRadera
  18. vill absolut vara med och tävla och jag kör på med en gammal hederlig norge historia som jag gillar :)

    Vet du varför det krävs 401 norrmän för att skruva i en glödlampa?

    En håller i glödlampan och 400 hjälps åt och vrida huset :)

    Länkar här
    http://familjengranberg.blogg.se/2010/december/vinn-muffinsformar-och-bullformar.html

    Hoppas på tur
    Kram Linda
    karlssongranberg@hotmail.com

    SvaraRadera
  19. Jag är farfar till Lulle, som gärna äter bulle. Om jag vinner så får vi baka, både bulle och kaka. min mail: kennertnilsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  20. Till julen blir det extra mycket bak,
    med formar så fina precis i min smak,
    muffins och bullar blir frysen full,
    till julen får man lägga på ett extra hull,
    efter helgerna blir det spring i spåret,
    för då är vi redan inne på det nya året.

    Jag länkar från min blogg och hoppas på tur..:-)

    SvaraRadera
  21. Tänk att få vinna dessa fina,
    det skulle få mig att skina.
    Jag skulle bli så glad,
    att få ställa dessa på rad,
    Att bjuda gästerna på fika,
    både fattiga och rika
    Mvh liselotte.202andersson@telia.com

    SvaraRadera
  22. Det här är den bästa roliga historien jag vet, så jag tänkte att jag måste skriva den - den är så himla bra! :)

    Det var en kanin och en björn som var i skogen. Så plötsligt så mötte de en gyllene groda. Grodan blev glad över att se djuren och sa;
    "Varje gång jag möter någon så får den 3 önskningar."
    Så kaninen och björnen fick tre önskningar var.
    Först var det björnens tur:
    -Jag önskar att alla andra björnar i hela skogen blir honor. Och så blev det.
    Sen var det kaninens tur:
    -Jag vill ha en störtkruka till hjälm! Och så fort den hade kommit fram satte han på sig den.
    Björnen påpekade att kaninen nu slarvat bort en önskning på något helt onödigt, sedan harklade han sig och sa sin andra önskan:
    -Jag önskar att alla andra björnar i hela Sverige blir honor. Och hans önskan blev uppfylld.
    Kaninen:
    -Jag önskar att jag hade en motorcykel. Och när han hade fått den satt e han sig på den och började varva motorn.
    Björnen sa:
    Nu har du slösat bort två av dina önskningar, ska du inte önska något till dej själv?
    Grodan vände sig till björnen, och vad är din sista önskning?
    -Jag önskar att alla andra björnar i hela världen är honor. Och så blev det.
    Nu vände sig grodan och björnen till kaninen:
    Kaninen funderade och funderade och sa till sist:
    -Jag önskar att björnen är bög! och så stack han i väg på sin motorcyckel.

    SvaraRadera
  23. Detta sjunger jag för lilleman flera gånger varje dag, och varje gång vi bakar tillsammans.

    Baka liten kaka till din lilla mamma
    Rulla liten bulle
    Smeta, smeta, smeta
    Pricka, pricka, pricka
    Hysch in i ugnen och in i munnen

    Han älskar det och gör rörelserna så gott han kan =)!

    Kram Erica
    erica@piggelinen.se

    SvaraRadera
  24. 18:e gången gillt, snart måtte det vara min tur :)

    Mattias, mr22ga@hotmail.com

    Länkar också här: http://villduvinna.blogg.se/2010/december/noonewantsforever-18-december.html

    SvaraRadera
  25. Jag är gärna med, jag har länkat i min blogg och hoppas på turen.
    http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2010/december/lucka-18-hos-mitt-nya-liv.html

    Spacegirl_@spray.se

    SvaraRadera
  26. Tänkte berätta om en händelse idag. Jag höll på och plockade fram jul sakerna och säger då till min dotter på 1,5 år. Titta så fina tomtar. De första hon utbrister är -"totte" (tomte) , så gulligt :)

    Vill gärna vinna de fina formarna :)

    emeli_falk@hotmail.com

    SvaraRadera
  27. Jag är gärna med och tävlar, jag har tipsat här

    http://molnboanna.blogg.se/2010/december/lucka-18-hos-mitt-nya-liv-1812-midnatt.html

    SvaraRadera
  28. Vill vara med och tävla! :-) Har väl inget jättekul att säga men jag vill delge mig av min kväll idag.

    jag sjunger i en gospelkör och ikväll har vi haft julkonsert ihop med Tommy Nilsson (ja, den TN som sjunger Öppna din dörr mm mm).

    Jag har aldrig lyssnat särskilt mycket på hans musik för den har inte gett mig ngt. han är inte heller ngn skönsångare a la Tommy Körberg.

    Men han är numer en favoritartist för mig. Jag har aldrig någonsin kännt mig så berörd efter en julkonsert som efter denna. Han sjunger rakt in i hjärtat med sådan känsla. Jag som inte kännt av ngn julkänsla alls ännu känner plötsligt en sådan julglädje.

    Tårarna rann på mig flera ggr ikväll liksom på de andra i kören. Under extranumret rann tårarna på Tommy Nilsson också.

    Om man kan så försök gå på en av hans kvarvarande julkonserter...ingen kommer ångra sig. Sååå underbart det var.

    Dessutom Tommy Nilsson upplevde jag som en väldigt vanlig mönniska. Inte ngn stroppig kändis som tyvärr många kändisar kan bli.

    Min e-postadress är
    gigered3@tele2.se

    Kram Maria
    http://sexbarnsfamiljen.blogspot.com/

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar