torsdag 30 december 2010

2010

År 2010



Nu blir det tredje gången jag gör denna listan.
Bloggen börjar bli gammal :)
Här är mina tidigare listor
2008
2009


Gjorde du något i år som du aldrig gjort för?
Om jag gjorde! Jag födde barn! :) Det har jag då aldrig gjort förr.

Höll du några av dina nyårslöften?
Ja jag höll mitt nyårs löfte att sluta snusa. Äntligen!!! Jag är nu en nikotinfri tjej och det känns helt fantastiskt!!! Det var väl mycket till hjälp att jag blev gravid också, men jag hade faktiskt slutat innan.

Blev någon av dina vänner förälder i år?
Förra året skrev jag att Rosmari fick sin lilla Astrid. Även detta året har en vän fått en liten Astrid :) Eva fick sin söta Astrid den 20 Mars i år.

Dog någon som stod dig nära?
Nej! Ingen dog. Men jag var tvungen att lämna bort min älskade Elsa och det kändes nästan som ett dödsfall! :(

Vilka länder besökte du?
Estland och Finland :)

Är det något du saknar år 2010 som du vill ha 2011?
Jag saknar en utbildning, eller att veta vad jag vill bli när jag blir "stor" :)

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
7 Obtober. Då kom min älskade Wille till världen efter 39 fruktansvärt tuffa timmar.

Vad var din största framgång 2010?
Självklart att jag har blivit mamma! Och att jag gjorde ett så himla bra jobb för LG så dom gav mig en splitter ny platt-TV :)

Största misstaget?
Det måste väl vara alla onödiga utgifter. Så som att jag anmälde mig till A-kassan, fast sen ångrade mig, så jag struntade i att gå med (trodde jag) men jag fick sedan ett inbetalnignskort 3 månader senare på 1500 kr. Då hade jag blivit ansluten ändå och var tvungen att gå ur för att slippa betala 500 kr i månaden. Men var tvungen att betala 1500 kr för de 3 månaderna jag varit med (utan att veta om det). Plus alla jädra parkeringsböter jag alltid lyckas dra på mig.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej jag har inte varit sjuk en endaste gång i år. Förr var jag alltid sjuk, så jag förstår inte riktigt vad som hänt med mig!

Bästa köpet?
jag var nära på att säga pilatesbollen, men jag kom på att vi inte köpte den, utan den snodde jag från mina föräldrar :) jag får väl säga barnvagnen då, för det är väl det enda stora köpet som verkligen har kommit till användning! Wille älskar sin insats till barnvagnen mer än min famn nästan, haha

Vad spenderade du mest pengar på?
Det måste vara Sallader på Java, Läsk och godis. haha. Gravid? :)

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ännu en gång, när jag fick min Wille. Det finns inget som gjort mig så glad innan.

Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2010?
D
Det får nog bli Starlight med Slash och Highwayman med hoffmaestro.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag har nog aldrig varit så här glad tidigare år! :)

Vad önskar du att du gjort mer?
Detta år önskar jag inte att jag gjort mer saker, men däremot så önskar jag att jag tidigare år kanske skulle ha rest mer, unnat mig mer saker, varit mer spontan osv. För nu är det ju lite svårare att bara spontant göra saker.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit så mycket onyttigt, så man dragit på sig så mycket onödig vikt. Men nått var man ju tvungen att gotta sig med under graviditeten, eftersom typ allt annat gött är förbjudet när man är gravid!

Hur tillbringade du julen?
Jag tillbringade julen hemma i Skövde med min underbara familj!

Blev du kär i år?
Jag blev kär i min son. Kan man säga så? För så känns det. Jag känner mig alldeles nyförälskad!

Hur många förhållanden?
1

Favoritprogram på tv?
How I met your mother, The big bang theory, Dexter, Desperate Housewifes, family guy, modern family, the middle, beeing human, Greys anatomy, har så många favvosar!

Bästa boken du läste i år?
det måste vara graviditetesboken med humor! Den var riktigt rolig och jag skrattade mig igenkännande igenom hela boken :)

Största musikaliska upptäckten?
Jag har faktiskt inte direkt hittat någon ny favorit sådär. Jag har mest lyssnat på gamla klassiker:)

Något du önskade dig och fick?
Jag fick en systemkamera som jag är helt galen i! Fast jag tror inte jag önskade mig det? hmm. Hur som helst så är det i alla fall ingenting jag saknar!

Något du önskade dig men inte fick?
Nej detta år är fulländat! :)

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Jag firade min födelsedag hemma i Skövde med min familj för att dagen efter åka till Ullared och shoppa som en galning :)

Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Det skulle väl vara att vara ekonomiskt oberoende? :)

Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Hahaha. Jag vet inte om jag vill beskriva min stil för känsliga läsare :) Men det har väl varit typ Tights och en lång tröja, hela året :)

Vad fick dig att må bra?
Min familj som nu har vuxit och blivit så mycket större. För nu har jag fått en extrafamilj i Skåne också. Jag hade inte kunnat önska mig mer! :)

Vem saknade du?
Jag har kunnat sakna det sociala liv jag hade innan jag blev gravid. Men jag vet att det liv väntar på mig, och att jag kan uppta det så fort jag känner mig redo igen!

De bästa nya människorna du träffade?
Det måste vara alla underbara människor från föräldragruppen. Vi var först 9 mammor som träffades 3 gånger på föräldraträffar. Sedan fortsatte vi träffas 1 gång i veckan och gruppen växte. Nu är vi 12 mammor som träffas minst 1 gång i veckan och kommer förhoppningsvis fortsätta göra detta länge länge länge. Jag är så glad att jag har er för hur hade livet som föräldraledig sett ut annars? Usch så trist! Och det är så skönt att ni också bara vill snacka om bebis och bajs. Då kan man prata om andra världsliga saker med sina andra vänner så slipper dom höra på bebissnacket :)

Årets sötaste?
Wille

Årets hetaste?
Det måste ju vara Wille om vi pratar som het av värme :) För han svettas ju till och med varmare än pappa Magnus. Jag har två svettpellar här hemma :)

Årets största kärlek?
Magnus

Årets besvikelse?
Att jag gick 11 dagar över tiden. Snacka om antiklimax den 26 september när jag trodde jag skulle föda! Plus att jag var tvungen att lämna bort Elsa:(

Årets bästa?
Wille!!!

Årets snällaste?
Årets snällaste blir Emelie Johansson. Hon ordnade världens finaste babyshower till mig och hon har stöttat mig och funnits här under hela graviditeten och det finns hon fortfarande. Hon har varit kattvakt flera gånger och hon ställer Alltid! upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar