torsdag 24 mars 2011

Årets goda gärning!

Idag följde jag Magnus till jobbet och när vi kom till stan så stod det två gubbar och sålde semlor. Jag blev ju självklart sugen. Semlor är så fruktansvärt gott! Semlorna var så sjukt billiga, 6 st 2-pack för 50 kronor. Alltså typ 8 kr per paket. Alltså 4 kr per semla. Sinnessjukt billigt. Då fick jag för mig att jag självklart ska skänka semlor till Örebros tiggare. Dom står på gatorna dag ut och dag in i vilket väder som helst och tigger. Självklart ska dom ha en semla! Jag lyckades ge bort 3 paket semlor, jag fick ändå gå runt och leta ett bra tag efter tiggarna som annars brukar finnas överallt! Men det som chockade mig mest var att det var en uteliggare/tiggare som tackade nej till semlan och frågade om jag inte kunde ge lite pengar istället. Pyttsan säger jag! Här försöker man vara trevlig och ge bort lite semlor och så blev personen mest bara besviken över att jag inte gav pengar. Jag är ingen hemlig miljonär va, så ibland får man fasen nöja sig med ett paket semlor!

6 kommentarer:

  1. Jag får be om ursäkt å min bloggs vägnar, jag vet inte vad som flyger i den ;)
    Knepiga tiggare, jag skulle då blivit glad för en semla...

    SvaraRadera
  2. Uppsala, så då får du gå långt för att göra en god gärning ;)

    SvaraRadera
  3. Haha jaa det hade varit praktiskt. Jag blev hemskt sugen nu också, får köpa imorgon :)

    SvaraRadera
  4. Vad fint av dej! Förstår att du tog illa upp av otacksamheten från den här personen, var glad för att du får en bakelse! Pengar går ju oftast till alkohol i deras fall ändå, så jag menar varför tacka nej till nåt som är gratis? Jag har ett hem, men hade ändå inte tackat nej till en gratis semla ;)

    SvaraRadera
  5. Åh så snällt! Du kan få vara med på min "snällhet smittar"-lista idag om du vill!

    SvaraRadera
  6. Såg i BrittaBloggars lista att du gett bort semlorna...
    Wow vilken grej! Du är SNÄLL du!
    (och den där tiggaren kanske inte tyckte om semlor? men att fråga om pengar istället var en aning gnidet..)

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar