söndag 20 mars 2011

Lägg till en Signatur i bloggen

Som ni ser har jag en signatur längst ner i varje inlägg. Detta tycker jag är lite sött och det sätter en egen stämpel på inläggen. Här följer en liten beskrivning på hur man enkelt gör för att automatiskt få sin egna signatur i varje inlägg.

Skapa först din egna signatur på Mylivesignature där finns det massa olika fonter du kan välja bland. Du kan självklart göra din egna genom Paint, Photoshop eller Gimp också. Men jag tycker det var enkelt att använda mig av det programmet.
  • Klicka på "Proceed"
  • Klicka på "Using the signature creation Wizard"
  • Följ sedan anvisningarna
  • Klicka sedan på "Want to use this signature?"
  • Klicka på "Generate HTMLcode"
  • Klicka på "Generate a code for my handwritten signature"
  • Kopiera koden!!
  • Gå in i din bloggs inställningar och välj sedan fliken "Formatering" längst ner på sidan hittar du "Mall för inlägg" Klistra in din kod där. Spara dina inställningar och vips så har du en egen signatur automatiskt i varje inlägg! 

6 kommentarer:

  1. Hej!
    Vinnaren av spa kittet för denna vecka presenteras nu på min blogg :-)

    SvaraRadera
  2. Det fungerar inte för mig???

    SvaraRadera
  3. Hmmm.. Har ju iofs blogg.se, men var i kråksången ska jag sätta in html-koden?? Det är grekiska för mig och jag läste spanska i gymnasiet ;) Har försökt lägga in den både i stilmallen och i kodmallen, men får inte till det??

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset! Har funderat på hur man gör men nu är det fixat.

    SvaraRadera
  5. Fick till det med kodmallen, men får den inte högerställd?! Ser halvknäppt ut med den vänsterställd.. La du in någon "styrning" i koden för att få den till höger??

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar