torsdag 3 mars 2011

Invägning 7

Vikt 3/3:
Startvikt: 80.8 kg
Förra veckans vikt: 78 kg
Dagens vikt: 77.8 kg

Veckans resultat -0,2
Kommentar:   Det går väldigt sakta. Men det struntar jag i. Jag har nu gått ner 3 kilo och det betyder att jag egentligen ligger före i tidsschemat. Jag har planerat 1 kilo i månaden under hela året. Så bara jag håller denna vikten i Mars så är jag nöjd. Jag har hört att långsam viktminskning är bättre för kroppen? Det är väl sånt här man säger för att fortsätta motivera sig när man inte tappar vikt. Men jag vet varför. Det beror på att jag slarvar. Slut med det nu. Slut med slarvet. Ikväll blir det Zumba.

Min viktnedgång hittills: 3 kg
Mått 23/2
Vaden: 38 (-0) sedan start (-0)
Låret: 63 (-0) sedan start (-2)
Höft: 103 (-1) sedan start (-3)
Midjan: 88 (-0) sedan start (-2)
Rumpan : 109 (-0) sedan start (-2)
Bröstet: 97 (-2) sedan start (-6)
Överarmen: 29 (-1) sedan start (-1)
Hals: 34 (-0) sedan start (-1)
Båda låren : 99 (-1) sedan start (-4)

Veckans resultat: -5 cm 
Kommentar:  Jag är nöjd! Jag har tappat 1 cm runt överarmen. Det har jag hört ska vara det svåraste stället att bli av med cm på. Så jag är glad:)

Mitt minskande mått totalt: 21 cm 
(lika mycket längden på denna Trädgrodan) 

3 kommentarer:

  1. Vad roligt för dej att se att det går neråt! Det är ju bara bra att det går sakta, för då håller man oftast vikten bättre sen :) Hoppas det fortsätter neråt! :)

    SvaraRadera
  2. hellre små steg i taget och ändrad livsstil än att rasa i vikt och sedan gå upp allt lika snabbt igen för att man inte pallar trycket !
    Kämpa på bara :)

    SvaraRadera
  3. Nu är vinnaren i tävlingen i samarbete med Darling Express uppe på bloggen, kika in och kolla om just DU vann!

    Var det inte du som vann? Fler roliga tävlingar är igång på bloggen, så ta gärna chansen även i dem. Kanske blir det din tur denna gång! :) Kram, Ingrid

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar