tisdag 15 mars 2011

Skövde en stad med humor

Jag var hemma i min hemstad Skövde i helgen. För er som inte har varit där så kan jag ju berätta lite om vissa små detaljer i staden, som man kan älska eller hata. Själv älskar jag det. Jag tycker Skövde är en stad med humor! Man kan ju inte annat än att skratta när dessa små detaljer förgyller staden!

1.Staden är fylld av rondeller. Nu finns det också ett vackert konstverk/staty i varje rondell. Två av dessa heter "Morgonståndet" och "Balls on Fire".

2.Förra årets juldekoration var väldigt trevlig och väckte väldigt starka känslor. Det var en julgran och sen två runda upplysta buskar bredvid. Det påminner om något annat. Hmm. 
3. Längst upp på berget Billingen finns det ett hus som heter Billingehus. Rätt så logiskt. På vintern sätts det upp en stor skylt på hustaket. Förkortningen på Billingehus. "BH" alltså.

4. För att göra det bekvämt för stadens invånare, men också för att de förmodligen tyckte det var fint. Installerade kommunen fina bänkar överallt. Det blev självklart insädare till tidningen. "SS-pallar, jädra nazister"

5. Skövde fick sin första "skyskrapa". Huset är fylld av studentlägenheter. Löjligt höga priser med tanke på att det bara är studenter som får bo där så det inofficiella namnet som stod på ritningarna var "barskrapan.

 Det finns så mycket mycket mer att ta upp, om denna lilla goa stad. Men detta får räcka för idag:)

6 kommentarer:

  1. Haha, jag har aldrig varit i Skövde, men nu blev jag ju lite sugen på att åka dit! :D

    SvaraRadera
  2. Hehe det där var ju riktigt roligt!;-)

    SvaraRadera
  3. ha ha ha Du är ju så jäkla rolig!Har varit i Skövde någon gång,men måste ju HELT ha missat dessa fantastiska verk!Dags att åka dit igen med andra ord!
    O absolut!Du har så rätt.Det gäller bara att bestämma sig,men SATAN va svårt det kan vara ibland också.Men kräk-sjuka lät ju som ett jäkla hett tips måste jag säga!ha ha ha
    Går det att klicka hem den tror du??
    O JA!!Vi ska bara klara detta!Heja oss!

    SvaraRadera
  4. haha det har jag aldrig sett!

    SvaraRadera
  5. haha, ja det kan man kalla en stad med humor! lägg gärna upp fler exempel!

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar