måndag 28 mars 2011

Min Silverängel

Jag har på mig ett underbart halsband av Gili Design från silverbiten. Änglarna är inte bara ett halsband utan de tillför fraktiskt någonting i vardagen också. Det är roligt att det är mer än att bara ett smycke tycker jag. Varje ängel har olika karaktär och eftersom dom är handgjorda varierar utseendet. Det betyder att varje ängel är unik och speciell! 

Detta står det om Ängeln på Silverbitens hemsida: 
"Ängeln är budbäraren mellan dig och den kosmiska och andliga kraften. Den stärker din förmåga att avskärma negativa energier och endast släppa in det positiva. Ängeln är befriande och beskyddande. Silvret stärker kopplingen mellan din fysiska kropp och dina astrala kroppar. Det innehåller och förmedlar månenergier som stärker din intuitiva förmåga. Silvret ökar stenens energi samtidigt som den drar ut negativa energier"

Jag har valt ängeln med Carnelian Agat (karneol)
"Carnealianagat (Karneol) stimulerar känslorna, passionen, sexualiteten och aptiten på livet. Den ökar din nyfikenhet, entusiasm och glädje över det som existerar. Den ökar din energi, uthållighet och dina ambitioner. Den gynnar även din potens att leva och njuta av nuet samt stärker det sociala samspelet."

Chakra: Navel, hals och tredje ögat.


Alternativ månadssten: Maj, Augusti & September
  

Jag tyckte denna passade bäst eftersom min födelsedag är i Maj plus att jag behöver lite uthållighet och energi och vem behöver inte passion så här efter man blivit förälder och allt kretsar kring den lilla bebisen. Jag har haft på mig halsbandet nu varje dag i en vecka och jag är positivt överraskad. Jag vill inte gå in på detaljer men just det där med passionen och aptit på livet har verkligen stärkts :) Så kul!! Sedan fick jag beröm för halsbandet på babysången idag. En tjej som blev helt kär i halsbandet och undrade vart jag köpt det och ville också ha ett. Det är ju alltid roligt när folk lägger märke till saker man har på sig :) 

Bilden är tagen från babysången idag. Wille älskar att leka och bita på ängeln också självklart :) Det kan hålla honom sysselsatt hur länge som helst i min famn. Det är perfekt för han får in fingret i den lilla ögglan och så bara han tittar på hur den blänker. Bättre att han leker med halsbandet än mina tre hakor på bilden. hahaha

Silverbiten har ju sponsrat goodiebagen med hela 2 änglar! Kanske kommer det komma fler änglar i goodiebagen i framtiden också, så håll utkik! :)  

2 kommentarer:

  1. De är jättefina, de är en av de saker jag velat om i Goodiebagen men till sist vinner alltid barnens behov, haha. Hade tänkt ge en till svärmor, men de finns ju kvar, kanske blir en beställning från dom framöver :)

    SvaraRadera
  2. Dom är så himla fina dom där änglarna! Har tävlat om sån till mamma men än så länge ingen tur :P underbara!

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar