söndag 20 mars 2011

Gissa bilden 1

Hej allihopa. Idag har varit en riktigt seg men mysig dag. Jag har inte ens suttit vid datorn (Det är inte många dagar jag har datorpaus). Jag och Magnus har städat upp från gårdagen, sen har vi varit och köpt pizza, det är väl ungefär det enda vi gjort! Igår hade vi halv åtta hos oss kväll här hemma och vi hade fått barnvakt till Wille. Tack Jens för att du ställde upp! Vi bjöd på tre-rätters och det blev nog uppskattat tror jag. Hade jag poängsatt oss själva så hade jag nog gett oss en 7. Det var väl inte perfekt allt, men det mesta var nog ändå ok :)
Många av er har undrat över de små brösten vi skulle servera, som stod på menyn. Tråkigt nog glömde jag ta kort på maten, allt annat hamnade liksom i vägen så det bara försvann! Men jag tog kort på resterna av brösten några timmar efter vi ätit, då de stått i kylskåpet rätt länge, därför ser dom väldigt torra, tråkiga och äckliga ut, men dom är väldigt goda egentligen. Men ni ser varför dom fått sitt namn i alla fall:) Det är råstekt potatis inbakt i smördeg, för er som undrade :)

Efter maten så spelade vi spel. Ett riktigt roligt spel faktiskt som gick ut på massa olika saker, en blandning av alla populära sällskapsspel. Både skissa&gissa, charader, pratmakarna, frågesport och sen en annan rolig kategori som hette "varumärken" då fick man ett ord och så skulle man samtidigt säga vilket varumärke båda tänkte på samtidigt. Exempelvis "Kaffe" 1-2-3 GEVALIA. Sa båda rätt så fick man poäng. Det sjukaste var vilka ord man fick, det var allt från "stickpropp" till "golfpolish" det är inte lätt att säga ett varumärke på det:P


Sedan fick vi alla oss ett gott skratt när Sofie förklarar högt och tydligt att hon är bäst på att måla och hon blir skitförbannat när hennes pojkvän Robin inte kan gissa vad som är på hennes skiss, när tiden gått ut säger hon till alla andra "herregud, ni ser väl vad det är?!!" medan alla börjar skratta, för ingen annan hade sett vad hon målade heller. Så nu undrar jag. Kan ni gissa vad det är Sofie målat? :) Första personen som gissar rätt får en överraskning!! =) (Sofie, du får inte gissa!!) haha

Tävlingen avslutad
Vinnare: Annika

16 kommentarer:

  1. eller så är det en atom..

    atomkärna med dess elektroner :P

    SvaraRadera
  2. En rondell kanske

    SvaraRadera
  3. Annika granberg20 mars 2011 kl. 22:18

    Kanelbulle kanske?!

    SvaraRadera
  4. Fan trodde alla såg :)Kan inte visa Robin dessa kommentarer :)

    SvaraRadera
  5. Atmosfären var min gissning också med solen i mitten och planeterna i omloppsbanor runt.
    Det ska bli intressant att höra vad det är ;)

    SvaraRadera
  6. En keps sedd snett uppifrån? Lite blingad så där på sidan? ;)
    Eller så är det en planet med ringar? :)

    SvaraRadera
  7. En kaffekopp på fat?

    sanna_hammargren@hotmail.com

    /Sanna

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar