tisdag 29 mars 2011

Tack vare Linda

Idag sörjer jag. Mer än vad jag trodde jag skulle göra. Linda har gått bort. Jag har följt hennes blogg länge och följt hennes kamp mot cancern. Kampen slutade tyvärr nu men hon har ändå gjort och kommer fortsätta göra så mycket även fast hon inte finns kvar. Det var tack vare hennes blogg och hennes berättelser om sitt liv med cancern som gjorde mig så pass berörd att jag bestämde mig för att starta en egen insamling. Insamlingen har fått över 5000 kr. Dessa pengar hade aldrig blivit insamlade om inte Linda skrivit så öppet och ärligt om sitt liv med den fruktansvärda sjukdomen. Hon hade även hon en insamling på sin blogg och hon samlade in över 110.000 kr. Det finns säkert fler som startat insamlingar tack vare henne så tänk vad mycket pengar som samlats in för att hon orkat berätta så ärligt om sitt liv.

Världen behöver fler som Linda som med en fantastiskt känsla och förmåga kunde fånga ögonblick och dela med sig av dom på det sätt hon gjort. Även ögonblick som var svåra och tunga att prata om. Linda har gett mig mycket inspiration och det är med sorg jag plockar bort hennes blogg bland favoriter och säger hej då till den Linda jag varje dag läst om. Det känns som jag har känt henne och det är nog så de flesta känner, som om hon var en vän. 

Vill du vara med och stödja kampen mot cancer. För att hjälpa så vi i framtiden slipper sörja över fler alldeles för unga människor som går bort så kan du skänka pengar till insamlingen.




   





4 kommentarer:

  1. Ja har oxå startat en cancerfond nu :(

    SvaraRadera
  2. Det är så ofattbart.

    Jag klarade inte av att ta bort henne på min bloglovin-lista...

    SvaraRadera
  3. Livet kan verkligen vara orättvist. Jag har inte följt hennes blogg. Har inte vågat. Och även om jag inte gjort det så har jag fällt en tår för det hemska som hänt henne, hennes man och deras fina barn ..

    svar: Kläderna är shoppade på hm

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vad tråkigt :( Jag följde inte hennes blogg, men brukade kika in ibland för att läsa om hur det gått för henne. Cancer är ett riktigt otyg som tar många älskade ifrån sina familjer. I min sambos släkt är det alldeles för många som gått bort i olika sorters cancer, och det är verkligen hemskt! :(

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar