tisdag 8 mars 2011

Att Göra Lista

Vi har mycket projekt på gång, som borde göras, men som glöms av. Det blir mycket annat. Nu tänker jag skriva ner en lista på långtida och korttida projekt. Listan lär väl fyllas på. Men också bockas av. Ni som känner mig vet att jag är galen i listor och det ger mig extra motivation. Saker är värda att göra bara för att få den tillfredsställelsen att stryka det från en lista. 




  • Sortera kläder och skor i garderoben  Avklarad 11/3
  • Hänga upp tavlor i barnrummet
  • Hänga upp tavlor i vardagsrummet  Avklarad 16/3
  • Skruva upp hylla i vardagsrummet
  • Måla om Spjälsängen
  • Tapetsera Barnrummet
  • Tapetsera Sovrummet
  • Måla om i Entréhallen
  • Måla om i lilla hallen
  • Köpa ny tallriksservis  Avklarad 15/3
  • Köpa matta till barnrummet
  • Köpa nya krukväxter
  • Plantera om krukväxter
  • Sortera byrån i hallen
  • Göra och beställa fotoböcker
  • Sälja alla urväxta kläder
  • Hänga upp krok i sovrummet
  • Sätta in lampor i klädkammaren
  • Hänga upp klädhängare i hallen
  • Köpa möbel till Stora hallen
  • Köpa sänglampor i sovrummet
  • Sätta upp sänglampor i sovrummet
  • Köpa färg till att måla brickor/kläder
  • Köpa brickor/kläder för att måla
  • Komma på ett mönster/design till brickor/kläder
  • Hänga upp tavlor i stora hallen
  • Hänga upp spegeln i sovrummet
  • Ringa fastighetsägaren angående tv11
  • Rensa ur och frosta av frysen
  • Rensa och sortera skafferiet
  • Köpa lampa till sovrummet
  • Hänga upp lampa i sovrummet
  • Fylla byrån i barnrummet
  • Sätta ihop galleri på Wille
  • Sätta ihop galleri på graviditeten  Avklarad-8/3
  • Fixa pass till mig & Wille
  • Fixa reseförsäkring Avklarad 10/3


8 kommentarer:

  1. Svar:
    Tack så mycket! ^^, hoppas på tur! :D haha..
    Förresten så hoppas jag också att jag gjorde rätt med 2.a lotten x) haha..

    Ang om ditt inlägg..
    ojojoj..det var mkt! Haha..hoppas att du hinner med allt dvs skönt att ha allt klart sen :)

    SvaraRadera
  2. Ha en bra dag! Jag skulle vilja ha en lott till..

    http://hannarebeckap.blogspot.com/2011/03/jag-tavlar-om-goodiebag.html

    SvaraRadera
  3. Wow vilken Att-göra lista! Men jag håller med dig om att det är väldigt skönt att få stryka saker man gjort på en lista :)

    (2 lotter nu?)

    SvaraRadera
  4. Det var ingen dålig lista.. Men vår skulle förmodligen vara jämförbar om jag skrev ner den, jag lever i förnekelse istället, haha. Det blir nog klart omkring 2030 eller så.
    Du är duktig!

    SvaraRadera
  5. den där punkten fylla byron i barnrummet skulle jag ha väldigt lätt för att fixa.. alla mina byror som jag har haft har jämt varit överfulla.. hihi..

    jag tror att det är bra att göra listor så här ibland.. jag kanske också ska ta och göra det.. har en del som behövs göras men jag har ingen motivation just nu.

    ( detta får väll bli dagens lott då! )
    kram alexandra

    SvaraRadera
  6. Oj det var ingen dålig lista! Hoppas du hinner med allt :) Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Hej! Tips!
    Kolla in fotoklok.se för att göra fotoböcker, finns ett bra erbjudande om gratis fotoböcker för bloggare också (gratis!!!).

    SvaraRadera
  8. Vilken lista!! Har du någon tidsgräns för den eller är det bara så att ni ska veta vad ni ska syssla med om ni skulle råka vara sysslolösa någon dag ;-)

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar