tisdag 29 mars 2011

Spöke, natt & Gissa bilden 3

Hej och godmorgon! Det blir ett långt inlägg, men det blir en liten gissa tävling i slutet för er som inte orkar läsa allt :) Natten har varit hälften hälften kan man säga. Den började bra, men den slutade sämre. Wille har ändå sovit helt OK två nätter i rad nu. Så då börjar man ju dumt nog hoppas. Men sen kommer ju alltid dippen igen. När Wille sover bra så vaknar han ungefär varannan timme kanske. Och då är jag i himlen. Jag har börjat fundera på om det kan vara något problem med magmunnen, min mamma har berättat nått om det. Att det kan komma upp magsyra som gör att han vaknar och gråter, för även fast han inte är hungrig så vill han ju alltid ha mat, maten dämpar nog smärtan. Nu har vi börjat ge vatten istället som faktiskt har funkat rätt så bra. Istället för mat 5 gånger så äter han nu max 2 gånger per natt, men det har också hänt att han bara ätit 1 eller 0 gånger. Sen så har han fått lite vatten resten av gångerna. Det är så svårt detta, och känns så hopplöst.

"Spöket" har varit i farten igen. Det är säkert jag som är så virrig utav för lite sömn, men ändå. Jag tycker det är lite läskigt när saker bara fortsätter hända utan att jag hänger med. Igår skulle jag koka morötter och potatis till Wille. När allt var klart stängde jag av plattorna och gick med wille till sovrummet för att lägga honom. Det tar alltid en stund. När jag går tillbaka ut igen tycker jag det luktar bränt. Inne i köket står morötterna och brinner på plattan. Då står vredet på Nr.4.

Jag kan förstå detta, att jag kanske råkat dra ner den till nr 4 istället för 0, och jag tänkte ju inte att åh det spökar bara för detta. Jag hällde på några liter kallt vatten i kastrullen och ställde den på en annan platta (en platta som vi faktiskt aldrig har använt innan). Jag går in och sätter mig vid datorn men efter ca 30 minuter tycker jag att det fortfarande luktar bränt även fast jag vädrar så jag går ut i köket och då är DEN plattan på nr 4 helt plötsligt. Den som vi aldrig använt och som varit avstängd sen vi flyttade hit. Det är den delen jag har svårt att hitta en logisk förklaring till! Men jag är väl virrig antar jag. Jag satte väl på den plattan av någon mystisk anledning. Men varför satte jag på 4 i så fall? Jag sätter alltid på 6 om jag ska göra nått. Vreden är sånna där som man måste skruva ordentligt för att rubba så det är inte att jag kan ha kommit emot. Aja skumt är det.

Tillbaka till någonting roligt. Jag älskar verkligen att ge er gissa tävlingar, det är riktigt kul att se era gissningar och hur många det är som faktiskt vågar sig på att gissa :) Så nu kör jag igång en till. Det finns som sagt så mycket priser i bagen, och tävlingen ska ju faktiskt bara hålla på till sommaren så det blir ungefär minst ett pris per dag som ska lottas ut. Är inte det fantastiskt?! :)

Gissa bilden! :)
Den första personen som kommer med rätt svar vinner valfri produkt ur Goodiebagen. Kom ihåg att ni först måste anmäla er eller ha anmält er till Goodiebagtävlingen för att få vara med och tävla. Men gissa får självklart alla göra! :)
Tävlingen avslutad

38 kommentarer:

  1. Rosa ros! gissar jag och min sambo på =)
    Anna

    SvaraRadera
  2. vi gissar på en filt.

    Kram M o O.

    SvaraRadera
  3. Fransen på en pläd av t ex fleece. :-)

    SvaraRadera
  4. Gissa på en rosa ros x) haha..dina bilder är svåååra ;) haha..

    SvaraRadera
  5. en filt med fransar
    Hannarebeckap@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. en ros ?
    frokenmela@mail.com

    SvaraRadera
  7. Oj ja tycker det är så svårt, sen när du visar bilden så är det ju så självklart:)
    Men ja gissar på en blomma!

    SvaraRadera
  8. En blomma kanske? eller ett lakan

    SvaraRadera
  9. En ros?
    petronellan@hotmail.com

    SvaraRadera
  10. Gissar på att det är en ros! :)

    /Sandra
    sandra.li@hotmail.com

    SvaraRadera
  11. Insidan på magen av en val eller gälar på en rosa fisk.

    SvaraRadera
  12. Magmunnen på en människa kan det också vara förstås. Val, människa, däggdjur säger vi :)


    Får man komma med mer än en gissning?

    SvaraRadera
  13. En rosa stekspade? :P

    sunnydrop@hotmail.com

    SvaraRadera
  14. En del av en klänning eller en sänghimmel kanske:)
    holgersson.malin@gmail.com

    SvaraRadera
  15. Hmm svårt. Men jag gissar på en sån där tvättsvamp man har i duschen.

    kim.wikstrom@hotmail.se

    SvaraRadera
  16. sv: okej, för jag beställde min för ungefär 3 veckor sen, och har inte hört någonting ifrån dom!

    SvaraRadera
  17. Ja, jag måste ju hitta på något annat, så jag säger dina rosa diskhandskar! Fantasin tryter idag...:)

    Susanne LG
    gotland(at)speedmail.se

    SvaraRadera
  18. jag tror det är en insomning på en en av de rosa tröjorna i anonsen din träning.se..

    SvaraRadera
  19. Oh my va svår den här va då...... Vill ju inte gissa på något som nån annan skrivit så ett "välsovet" lakan kanske :-) Ne f-n va tråkit svar får återkomma när jag har nått bättre :-)

    SvaraRadera
  20. Tror fransarna på en filt Jättesvårt haha
    Kram Bitte

    anders.nilsson6@comhem.se

    SvaraRadera
  21. Tuggat tuggummi är en bättre gissning!!!

    SvaraRadera
  22. 4 äggstockar under mikroskåp

    SvaraRadera
  23. Alltid så svårt, jag har ingen aning men jag gissar på orkideé, det var det första som kom i mitt huvud..

    SvaraRadera
  24. Gissar på en tulpan

    SvaraRadera
  25. jag tror på kanten av en servett :)

    SvaraRadera
  26. En rosa servett då?
    holgersson.malin@gmail.com

    SvaraRadera
  27. Antar att ingen gissat rätt ännu? Får man gissa fler gånger? Isåfall gissar jag på cykelhjälm. Haha.

    sunnydrop@hotmail.com

    SvaraRadera
  28. Antingen är det ju kvinnans könsorgan eller spermier som ska befrukta ett ägg... Matte o jag har funderat hela kvällen o det var detta vi kom fram till...:)
    Kram Annika Granberg

    SvaraRadera
  29. Kanske fransarna på din sjal...?

    Susanne LG
    gotland(at)speedmail.se

    Kommer inte kunna sova i natt om ingen gissar rätt..ha ha

    SvaraRadera
  30. Är osäker om min kommentar har kommit fram!

    Gissar på en Garbia (blomma)
    Kram Bitte

    anders.nilsson6@comhem.se

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar