måndag 7 mars 2011

Wille 5 Månader

Nu är klockan 12 och nu har min dag startat. Jag hade lyxen att lämpa över Wille på Magnus vid 8 så jag kunde somna om. Åh ljuva dagar när Magnus är ledig :) Ni som undrar över Goodiebagen så kan jag ge er ett tips. Goodiebagen kommer ut någon gång mellan 16-22 idag. Kom ihåg att snabbast dit blir belönad så glöm ej att lägg till på bloglovin så du inte missar.

Idag blir vår grabb 5 månader. Som vanligt tycker jag tiden går sinnessjukt snabbt men ändå så står den stilla. Så här konstigt har tiden aldrig gått innan i mitt liv. Men jag har aldrig riktigt haft någon tidsperspektiv. Det är aldrig så man har räknat veckor, eller månader, på samma sätt som man gör under en graviditet, och nu under ens barns första år. Så det känns väldigt skumt faktiskt.

Wille 5 Månader
*Vänder sig från mage till rygg och från rygg till mage
*Sträcker sig efter sina leksaker och tar tag i dom
*Omöjlig att byta blöja på, helt vild på skötbordet
*Fått 2 stora tänder
*Älskar att bada och leka med vatten
*Somnar när jag sjunger "Gunga lite grann"
*Skrattar när jag pruttar honom i nacken
*Älskar när mamma säger "Idaaaa"
*Äter Potatis, Palsternacka, Morot, Majs, Ärtor, Harticotsverts, Katrinplommon, Äpple, Mango, Banangröt & Havregröt.
*Vill sova i bananställningen
*Suger på sina fötter
*Älskar när pappa rullar honom upp och ned i famnen
*Tycker om att ligga på magen
*Drar hårt i håret så fort han får chansen
*Öppnar och sliter av sin blöja
*Gillar när jag pillar honom i örat
*Skrattar åt mixerstaven
*Kan sitta själv i matstolen
*Älskar att dricka vatten ur pipmuggen
*Slår leksakerna och händerna mot bordet
*Vänder sig för att se vad som händer överallt

 Och så mycket mycket mer :) 

2 kommentarer:

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar