tisdag 29 mars 2011

Vaggvisa

Detta är Willes favorit vaggvisa. Den funkar faktiskt alltid. Hur ledsen han än är. Jag måste faktiskt erkänna att den funkar på mig också. Den gör mig väldigt harmonisk och trött och det händer rätt så ofta att jag själv somnar när jag och Wille lyssnar på denna. Men det jag ville påpeka är texten. Den är ju hemsk egentligen. För att vara en barnvisa. "Ty vid sängens ända, syns en farbror stå. Han har skarpa ögon och en stor kanon och han släpper ingen jävel över bron. Skulle någon fresta farbrorns tålamod, ligger han i nästa ögonblick i blod"


1 kommentar:

  1. Hahaa, den är ju brutal, underbar. Jag kan meddela att jag har en lugn lillprins famnen i skrivande stund så den tycks funka även här...

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar