fredag 25 mars 2011

Det spökar i lägenheten!

Godmorgon säger jag efter en fruktansvärt jobbig natt. När klockan var 3.00 så tog Magnus över. Jag fixade det inte. Jag höll på att börja grina. Wille vaknade nämligen ungefär 4-6 gånger i timmen. Så sjukt frustrerande. Det finns liksom ingenting man kan göra heller. Jag orkade helt enkelt inte. Så jag gick ut och lade mig på soffan och Magnus fick ta över. Men det skulle jag inte gjort!! Det spökar i lägenheten och jag blev så rädd så mitt hjärta höll på att stanna! Först tyckte jag att jag hörde ett konstigt ljud, sedan kände jag mig iakttagen, då bestämde jag mig för att säga det där som man aldrig ska säga "visa dig" typ. Då faller tavlan ner från väggen! Precis då! Jävlar vad rädd jag blev och skrek på Magnus som flög upp och ut med Wille.

Det slutade med att Magnus och Wille fick sova på soffan istället, för jag var livrädd. Jag kröp ner i sängen istället och försökte somna, men det var ju kört! Efter 30 minuter kom Magnus in med en sovandes Wille och lade honom i sängen och vi försökte båda somna om. Det tog väl 30 minuter till innan jag lyckades. Ungefär i lagom tid till att Wille vaknade igen och så höll det på.

Fy nu är jag så trött så jag kan spy. Men Tack till Magnus för att du känner av situationer och bara är en räddande ängel när det behövs. Jag älskar dig! Men usch vad jag tycker lägenheten är läskig nu. Skönt att jag ska åka hem till Skövde ikväll!



10 kommentarer:

  1. Usch för spöken och dålig sömn !! Ha en riktigt mysig helg ! Här blir det stök och en tur till barnmässan :) KRAm

    SvaraRadera
  2. Haha jag brukar snarare säga till dom att dra och lämna mig ifred ;) Men allt har ju med spänning att göra ^^

    SvaraRadera
  3. Så läskigt! Huga spöken hemma vill man inte ha ..
    Jag är också sjukt trött. Tore har varit vaken mest hela natten och haft feber .. och Edvin började morgonen med trots och tjat .. tur att det finns kaffe att ta till! :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Men usch vad läskigt :S Jag hade inte vågat vara själv..
    Men du, det här med Willes sömn, har ni kollat upp om det inte kan vara nånting?
    Allergi eller nåt?
    Vad/hur gör ni om nätterna när han vaknar? Skriker eller gnäller han?
    Jag vet inte om du vill ha hjälp..men jag kan inte låta bli att försöka hjälpa till.
    Vet precis hur det är att ha en bebis som vaknar flera gånger på natten..

    SvaraRadera
  5. Peka: Jo det klart jag vill ha hjälp men allt vi försöker hjälper inte. Vi har fasta sovrutiner och han somnar nästan alltid på prick samma tid. Det spelar ingen roll hur mycket eller lite han sover och äter på dagen. Det känns hjälplöst.

    När han vaknar gnäller han först, om man inte ger napp eller vänder honom direkt så börjar han skrika.

    Jag ska testa att ta bort ersättningen. För det var när vi började med den som nattproblemen började har jag fått för mig nu.

    SvaraRadera
  6. Nu är veckans snällheter sammanställda! Kolla in vetja, du är ju med :)

    SvaraRadera
  7. Usch då... Jobbigt med dålig sömn. De har jag haft nu i snart 2 veckor. Blivit väckt av antingen den ana sjuklingen eller den andra.

    Inatt trotsar jag hela systemet! Jag skiter i att sova... Jag pallar inte, jag flippar över snart och gör mej olycklig!

    Så nu har vi skurat skåpen rena, pillat med foto o lämnat dagens lott hos dej :)

    Sambon får helt enkelt ta över Maja inatt. (han säger att han inte vaknar och därför inte klarar av att ta barnen på nätterna) Nu spelar de ju ingen roll, han stör mej inte om de tar 5 min längre för han att lugna Maja. Jag är ju ändå vaken o ger fan i det!

    Buhu, lär ju dock ångra mej imorgon då jag är ensam med dem båda på dagen....

    kram kram

    SvaraRadera
  8. testat att tända ett ljus när det är tyst o lugnt och be den som är där att följa ljuset? eller bara be den att försvinna för den inte är välkommen där, det är ditt hem.

    SvaraRadera
  9. Fy vad jobbigt. Hoppas verkligen det blir bättre det där, skickar energi till dig.

    Det där med "spöket". det kanske inte är det lättaste men försök att inte tänka på det så mycket då brukar det bli jobbigare. Be de dra åt skogen istället, det är ni som bor där inte den/det. :)

    styrkekramar*

    SvaraRadera
  10. Vet hur det det är... Har själv haft problem med spöken hemma.

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar