fredag 3 december 2010

Min tro

♥ Dag 9 – Min tro

Jag tror på att allt som händer är menat att hända. Att livet, världen, vardagen är planerad och uppbyggd av små små olika scener och delar. Den kan ändras självklart, av människans egna val, men det är alltid bestämt vad som kommer hända beroende på vilket val man tar.

Ni vet som i sådana filmsnuttar när man får ringa in och rösta på vilket slut man vill se? Så tror jag att det är. Allt är alltså inte förutbestämt helt och hållet. Man kan fortfarande påverka sin framtid genom att exempelvis, gå ut och gå, eller inte gå ut och gå.

Man kanske kan kalla det ödet? :)

Jag tror att underbara saker händer när man är redo för dom, och hemska saker händer för att man ska lära sig att njuta och se de underbara sakerna i livet när de väl händer.

Kärlek slår in när man är redo för den. Döden kommer för att ge plats åt något annat. Osv. Man ska inte oroa sig för saker i onödan. För det finns en plan och en mening med allt. Just go with it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar