torsdag 20 januari 2011

Babysimmet

Ja här kommer en rätt lång uppdatering om babysimmet och annat strunt. 

Wille vaknade 13.30 precis som jag hade planerat, och han åt 150 ml utav babysemp 2 just för att han skulle vara mätt längre! Sen tänkte jag att jag skulle ta med flaska så han kunde äta även där. (Jag kan nämligen inte amma Wille sittandes längre, eller när det är massa stök runt omkring, han kommer inte till ro utan blir distraherad och irriterad, plus att han inte ligger så bekvämt i amningsställning längre, han börjar bli så stor. Så jag måste amma honom liggandes, och jag ville inte direkt lägga mig vid poolen). Men jag glömde självklart flaskan! suck.

I slutändan så var Wille faktiskt både trött och hungrig i bassängen, men det gjorde inte så mycket. Han tyckte det var roligt ändå. Så man stressar upp sig i onödan, ja, det gör man!Wille sprattlade jättemycket med benen och tyckte det var jätteroligt när man vände honom från mage till rygg. Sen tyckte han det var ännu roligare när mamma och pappa försvann under vattnet och blåste bubblor.

Wille badar med sina kompisar, Lilly, Tori & Viktor
20 minuter badade vi, sedan började de flesta barnen bli lite trötta, Wille också. På väg in i omklädningsrummet började han protestera ordentligt och där inne var det bara två rätt små bänkar, men det var hur många mammor och bebisar som helst! Jag hatar när det är så där trångt, och så har man bebis. Och det ligger bebisar på golvet överallt, och det är halt, och man ska byta om. Jag drog på mig kläderna utan att torka mig, utan att ens duscha ur kloret i håret, för Wille bara skrek, satte upp håret i en toffs och sedan gick jag ut. Så fort vi kom ut ur omklädningsrummet somnade Wille, som en sock. Sedan sov han i 3 timmar!! Med bara en liten matpaus.

Sedan har Wille varit jättelugn och glad och mysig och härlig ikväll, och han somnade utan gnäll (!!!!) i sin säng. Antingen var det babysimmet, eller så var det babysemp 2 som gjorde det. Det återstår att se imorgon. Men ge mig gärna fler sånna här kvällar, för det har verkligen varit ett skönt avbrott från allt skrik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar