måndag 31 januari 2011

Träningsdagbok


Jag tänkte börja föra en träningsdagbok, så jag kan gå tillbaka och se vad och hur jag tränade. Då kan jag efter några veckor kanske börja märka av på resultatet vilken träning som funkar bäst. Det är så lätt att man glömmer annars. Sen så gillar jag allt som har med listor, punkter, sortering, dagböcker, almanackor, resultat, veckoplaneringar, traditioner, kommentarer, ja helt enkelt allt som har ett återkommande tema och som gör att man får en snabb och lätt överblick över innehållet:) Så varje Söndag tänkte jag försöka summera veckan helt enkelt. 

Måndag:
Jumpa-Bas Friskis & Svettis. 
Kommentar: Passet var inte så utmanande. Jag vill ha lite mer konditionsträning och lite mer jävlar anamma! Nu när motivationen är som högst borde jag satsa på högre tempo!
Promenad 1.5 Timme högt tempo
Kommentar: Jag promenerade till och från träningen, samt en promenad med Wille mitt på dagen. Jag ska försöka ta fler promenader. Mer vardagsmotion! 
Tisdag: 
Promenad 45 minuter högt tempo
Promenad 15 minuter lågt tempo
Kommentar: Att boka en promenad tillsammans med någon annan ökar motivationen och gör så man inte kan skippa promenaden som man kanske annars skulle göra när latheten sätter in. Mer bokade promenader!:)

Onsdag: 
Promenad 1 timme högt tempo
Promenad 1 timme lågt tempo
Kommentar: Gick till Mammafikan i högt tempo. Sedan gick jag och Magnus på hindersmässan och strosade. Sedan gick jag hem i väldigt högt tempo. Iskallt!!

Torsdag:
Jumpa-Medel Friskis&Svettis
Kommentar: Dålig instruktör! Tung i fötterna. Dåliga skor. Stretchat dåligt. Seg i huvudet. Dålig dag. Ett skitpass helt enkelt där jag knappt orkade vanliga änglahopp. Usch!
 Fredag:
Promenad 1 timme lågt tempo
Kommentar: Promenad till och från stan samt strosande på hindersmässan.

Lördag: 
Vila

Söndag: 
Promenad 30 minuter högt tempo
Kommentar: Tog en promenad till min Farmor tillsammans med mamma.


2 kommentarer:

  1. om du nu vill ha lite mer jävlar anamma och kondition osv. då är ju ett box pass eller spinning bra.

    box tycker jag är skit kul och man tränar verkligen hela kroppen och kontitionen.

    spinning är effektivt och mycket kondition men kanske inte så kul.. jag tycker det är dö trisst hihi..

    jag såg att friskis hade Aerobics dans det kan jag med tänka mig är ett kul pass.

    fortsätt gärna kolla in min träning på http://axdal.shapemeup.se/

    SvaraRadera
  2. oj det var mycket du gjorde :) det är nyttigt att röra på sig ;) hur har du det idag dag?

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar