måndag 17 januari 2011

För .... sedan

För 5 år sedan: Tog jag studenten och nu tyckte jag mitt liv skulle börja på riktigt, nu var jag vuxen! Fick ett jobb som lärarstudent på centralskolan i Töreboda. Vikarierade runt om i klasserna men sökte snabbt mer ansvar. Gick till rektorn och bad om att få starta egna lektioner, vilket jag fick. Jag startade ämnet "Drama" i den övergivna teaterlokalen på skolgården. Oj vad roligt vi hade det, jag och mina underbara elever. Jag saknar er!


För tre år sedan:

Nästan exakt för tre år sedan gick jag och min dåvarande pojkvän skilda vägar. Det var väl någonting som hade pyrt under en längre tid så det var det enda rätta. Men fortfarande väldigt jobbigt med en sån omställning, vi hade varit tillsammans länge och uppbrottet var väldigt tufft även fast vi båda egentligen mådde bättre av det. Några månader senare träffade jag Anton, en musikproducent från Stockholm, pang bong så bodde jag hos honom över sommaren och jobbade som servitris/bartender på en jättemysig krog i stockholms skärgård. Kärleken var kort, men vänskapen längre! Två månader efter jag flyttat tillbaka till Örebro träffade jag Magnus. Ett år med ett virrvarr av känslor!

För ett år sedan:

För nästan exakt ett år sedan fick jag och Magnus reda på att vi väntade barn. Det går inte ens att förklara chocken, rädslan och den obeskrivliga lyckan av det beskedet. Bästa som hänt! :)

För tre månader sedan:

För nästan exakt 3 månader sedan födde jag vår lilla groda Wille. Som nu är 3 månader gammal, 8 kilo tung, och 68 cm lång. Stooor snubbe.

Igår:

Var vi och hälsade på kattmamman och såg att Elsa mådde så bra och hade ett underbart kattliv hos henne. Det kändes bra och jag blev varm i hela kroppen. Sedan var vi och storhandlade, Wille satt i den där sittsaken i kundvagnen (med lite hjälp då förstås) han har börjat vilja se mycket mer nu och nöjer sig inte liggandes i vagnen. Vill inte ge han för mycket intryck heller, men en liten stund fick han sitta :) Då vart han så glad!

Imorgon:
Ska jag på stan och shoppa en baddräkt inför babysimmet. Jag tänker då inte visa kroppen i en bikini än!

Om ett år:
Om nästan exakt ett år ska jag börja skolan igen! Jag har ingen aning om vad jag ska bli. Vad jag vill göra. Hur mitt liv ser ut. Men jag längtar dit och ser fram emot det med spänning :)

Listan lånad av Johanna. 

1 kommentar:

  1. Det är typ omöjligt att fatta att det inte har gått så länge sedan barn var utanför bilden. Det är en häftig tanke ändå hur fort det går :)

    SV: tack, det hoppas jag med :)

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar