onsdag 12 januari 2011

Över 1000 inlägg & timlön

Nu har bloggen fyllt 1000 inlägg. Det tog ungefär 2 år att skriva 500 inlägg, och nu har jag skrivit 500 till inlägg på 4 månader. Vad det kan variera i hur skrivsugen man är och hur levande bloggen är från år till år, från månad till månad. Ja från dag till dag också.

Idag är det en fin dag tycker jag. Eller rättare sagt. Idag är det en fin timma!


Jag kommer skänka min "Timlön" till Haitis barn. Jag räknad iofs ut att min timlön efter skatt är 10 kronor just nu. Eftersom jag får föräldrapenning, mitt jobb är alltså att ta hand om mitt barn. Det gör jag 24 timmar om dygnet. Så timpenningen blir ju inte så stor :) Men jag har valt att skänka 100 kronor. Det är ingen stor summa för mig men det hjälper ändå mycket! Jag älskar när folk går ihop och gör saker. Stora saker. Projekt. Det skapar stämning, gemenskap och ja. Det är helt enkelt en mysfaktor i det hela som jag inte direkt kan förklara.

Någon mer som ska skänka sin timlön?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar