söndag 16 januari 2011

Kattmamman

Idag var vi och hälsade på Elsa hos hennes nya ägare. Det känns så himla underbart! Så jag har varit orolig över hur allt ska gå, men nu verkar det faktiskt ha blivit till det bästa. Tanten tar så bra hand om henne! Det är råttor, och bollar och leksaker och kattkorgar och myspys saker överallt. Riktigt god mat i mängder och hon får vara överallt. Elsas päls hade blivit mycket tjockare och finare och det märktes att hon nu äntligen mådde riktigt bra!

Det känns hemskt att inte kunnat ge Elsa det hon krävde hemma hos mig. Men hon har alltid varit en liten Diva som krävt all uppmärksamhet, undra vart hon fått det ifrån? :) Och när Wille kom gick det helt enkelt inte längre. Hon var lite nyfiken på Wille även idag, men bara lite nosande och sen håller hon sig gärna undan.

Nästa gång ska kattmamman få komma hit istället, och vi ska bjuda henne på en riktig brakmiddag, med skaldjur, för det sa hon att hon tyckte om :) Jag längtar. Hon är en underbar människa!

1 kommentar:

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar