torsdag 20 januari 2011

Idag är det dax

Så idag är det dags för babysim. Det ska bli så himla roligt (hoppas jag). Men självklart också lite nervöst just för att det är första grejen vi gör på en bestämd tid, som inte går att rucka, där Wille måste vara mätt och utsövd. Eftersom vi inte har några rutiner alls, endast kvällsrutiner, så krävs det otroligt mycket energi att försöka tajma in och anpassa dagen efter detta.

Vi hade tänkt åka ut till babysimmet 1.5 timme i förväg, för att gå i vagnen med Wille i en timme, så han sover riktigt länge. Efter det kan han äta riktigt mycket, och sen är han supernöjd! Men det kan också bli bakslag. För ibland när man gör så blir han så trött av den enorma mängd mat han äter, så han kommer i matkoma och vill sova igen. Det är ju inte bra. Så vi är lite kluvna.

Återigen får det bli som det blir, och det går antingen jättebra eller så går det åt skogen. Det lär vi ju märka. Jag återkommer senare om hur det gick för Wille på hans första dag av babysim

Bild lånad från Google.

5 kommentarer:

  1. Så spännanden! Kommer att bli roligt att läsa sen vad han tyckte om det :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, det är ju så roligt. Lite smått avis faktiskt hihihi

    SvaraRadera
  3. jag antar att ni går på hagabadet nu när eyrabadet är stängt..

    jag tyckte de var superduktiga där.. jag gick ju där med Tove.
    jag tror inte att du behöver mata honom så att han är proppmätt.
    låt han bli bara mätt. det räcker. man är ju inte i bassängen så jättelänge.

    jag tror att ni kommer att gilla det.. ha det så bra i det varma vattnet.

    SvaraRadera
  4. haha vad häftigt :)hoppas att han kommer att ha roligt ;)

    SvaraRadera
  5. Ja, jag hoppas de är bra för som sagt, kanonpris. Har också haft ullared-våtservetter. Köpte massa förpackningar för de va så billiga och de har faktiskt åkt i soptunnan.. Har även haft från apoteket som jag inte gillat.. Många krav haha ;)

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar