tisdag 18 januari 2011

Sky Turtle

Jag har testat produkten "Sky Turtle" från Prylgalaxen.  


Information om produkten: 
Sky turtle är både ett mysigt men också ett funktionellt gosedjur. Den spelar lugna harmoniska låtar samtidigt som den lyser upp taket med fina stjärnor i olika färger. Den har fyra olika melodier som den spelar samt ett "shuffle" läge så att den byter melodi lite då och då. Sedan har den åtta olika lägen på lampan och lyser i rött, grönt, blått. Antingen lyser stjärnorna konstant på samma sätt, eller så blinkar stjärnorna runt i olika mönster, eller så kan man välja att stänga av lyset. Produkten kan hjälpa din bebis eller dig själv att komma till ro och somna, då man blir väldigt lugn i kroppen av både musiken och stjärnorna.Efter 50 minuter stänger sköldpaddan automatiskt av sig själv, om ni nu skulle somna:)

Instruktionsvideo:
Här nedan är en liten instruktionsvideo som visar hur den fungerar. Och den visar även hur lugn och go Wille blir av musiken. Som förtrollad:) I slutet försöker jag visa hur fint stjärnorna syns i taket, men eftersom jag inte har dragit ner rullgardinen så är det alldeles för ljust i rummet för att det ska synas bra. My bad.



Levde produkten upp till mina förväntningar?
Jag hade höga förväntningar på denna produkt och till viss del har produkten uppfyllt alla dessa. Tyvärr kommer Wille fortfarande inte till ro helt med bara Sky Turtles hjälp. Men det har underlättat väldigt! När Wille börjat bli gnällig och trött och ska nattas för kvällen, släcker vi ner överallt i sovrummet, sätter på Skyturtle och lägger oss på sängen. Då varvar Wille ner och blir lugn och harmonisk i kroppen, sedan när han är tillräckligt avslappnad stänger jag av musiken men låter lampan vara på. Sedan innan han ska till att somna släcker jag lampan. Så jag måste säga att själva nattningen har blivit mycket enklare nu än den var innan men jag hade ju självklart hoppats på miraklet att han skulle kunna somna utav sig själv med bara musikens hjälp. Är det kanske för mycket att hoppas på? :) 

Hur är produkten i förhållande till liknande produkter jag provat eller haft?
Jag har ju inte haft exakt liknande produkter innan utan endast produkter som spelar melodier då i form av musikmobil som hängt ovanför spjälsängen. Detta har inte alls fungerat för Wille. Han har mest blivit stressad av att det snurrar saker över huvudet på honom och tyvärr har melodin varit enformig och hemsk! Sky Turtle är väldigt mycket bättre på det sätt att den har fyra olika melodier, men även ett "shuffle" läge så att melodierna byts lite då och då, då slipper låten gnaga hål i huvudet på en och man kan ligga och mysa länge. Sedan är melodierna inte så barnsliga och plinkiga som det kan vara i andra leksaker, utan mer som riktiga melodier. Det är skönare att lyssna på tycker jag. Skönt är även att man inte behöver "dra upp" någonting. Låtarna spelas ända tills man stänger av den helt enkelt. Eller stänger av sig själv efter 50 minuter.

Vilka av produktens egenskaper tycker du inte fungerar som du vill?
Jag är lite besviken över att man inte kan höja och sänka volymen. Det är bara ett läge. Men sen kom jag på den briljanta idén att man kan placera gosedjuret på olika avstånd från spjälsängen så då är problemet löst. Det som inte finns i maskinen får man ha i benen :)

Vill du tipsa andra om produkten?
Det är lite det jag gör nu känner jag :) Självklart vill jag tipsa andra om produkten. Den har bringat oss många mysiga stunder tillsammans med Wille och man blir lugn och harmonisk i kroppen. Det är inte bara Wille som somnar lättare utan det gör även jag.

Vill ni också ha en Sky Turtle?
Snart kan ni vinna en sky turtle i bloggen men orkar ni inte vänta kan ni ju sjlävklart köpa en hos Prylgalaxen för endast 199 kronor. Ett litet pris att betala för problemfri insomning :)

2 kommentarer:

  1. Den har Sky Turtlen låter ju supermysig! Jag ska hålla ögonen öppna för tävlingen, annars köper jag nog en själv! =)

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar