onsdag 12 januari 2011

Erika ska bli fit igen vecka 1

Då var det dags igen då. Senast jag bestämde mig var 2.5 år sedan. Då höll jag på i 4 veckor, sedan åkte jag på en ordentlig influensa och sen var det jul och sen sket jag i allt! Det är som det brukar vara helt enkelt. Men som jag tidigare sagt så gör jag inte detta bara för min skull denna gången, jag gör det för Willes också. Så Wille får en mamma som orkar hitta på saker, som inte är trött och grinig som är hälsosam och glad.

Direkt efter förlossningen brydde jag mig inte över min kropp, men det har gått tillräckligt länge nu för att jag börjar tycka att kroppen skall vara återställd! 3 månader har gått sedan förlossningen, jag kallar mig inte längre själv "nyförlöst" och därför hatar jag min kropp! Jag trivs inte! Jag har nog aldrig vantrivts så här mycket i min egen kropp så nu är det verkligen dags för förändring!

Godisstoppet har gått bra! Bara godis på helger. Förra helgen var jag inte ens sugen på godis så jag åt knappt nått. Jag har varit desto sugnare under denna veckan. Mena jag har lyckats hålla mig borta faktiskt!

Första invägningen onsdagen 12/1

80.4 kilo
Precis innan förlossningen vägde jag 94 kilo. Ni läste rätt 94 kilo! Nästan 100 kilo på mina 170 cm. Nu har jag utan att egentligen göra nått gått ner till 80.4. Men nu får man jobba för att få bort de sista kilona. 12 kilos nedgång är mitt mål. 1 kilo i månaden! Jag väger in mig varje Onsdag. Så delmål på 1 kilo varje månad tänker jag ha, inte mer, då borde jag fixa det!

Ni andra bloggare som också håller på och komma i form kan väl skicka en länk så kan jag länka från mina inlägg. Så kan dom som är intresserade följa och peppa oss alla.

10 kommentarer:

  1. Lycka till med ditt mål och jag tror du kommer klara det!
    Själv har jag gått ner lite mer än 7 kilo sedan början av oktober. Mitt mål just nu är att komma ner på tvåsiffrigt. Slutet av graviditeten visade vågen 119kg. I Oktober, innan jag började med träning/dieten vägde jag 113kg. Mitt mål är att komma ner till tvåsiffrigt innan den 19februari då jag och sambon ska åka iväg på vår första lilla weekend sedan dottern kom, vi firar dessutom 4 år tillsammans. Får se om jag kan nå mitt mål eller inte.
    Har 6 kilo dit just och följ gärna min resa på min blogg!
    /Sandra

    SvaraRadera
  2. Jag väger idag 81,1 och skall ner 12 kg jag med. (Dagen innan Hugo föddes vägde jag 101,5 till mina 168 cm!!)

    SvaraRadera
  3. Inte behöver du känna dig ensam om att gått upp mycket under graviditeten. Jag gick upp 23 kg och vägde 98 kg (167 cm) när vi kom in till förlossningen. Nu har det gått 11 månader och jag väger nu 76 kg. Vill väl komma ber till under 70 kg så kan jag vara nöjd.Det är bara att kämpa :)

    SvaraRadera
  4. Skönt att de är fler som bloggar om sin vikt. jag håller själv på nu att bli av med mitt sockerberoende som går så där. gör mitt bästa men de går segt. Behöver också lite pepp. så vi får helt enkelt pucha varandra :)

    SvaraRadera
  5. Mitt bästa tips e att du skriver ett brev till dig själv, hur du mår när du står naken framför spegeln, hur du känner dig om du råkat äta godis trots förbud osv. Sen har du set brevet i väskan eller liknande så när du e o handlar o suget blir stort ta upp det o läs igenom. Ja gick ner 10kg på en månad med hjälp av de, o mkt träning oxå:) lycka till

    SvaraRadera
  6. Tack för era lyckönskningar!! Kul att ni också kämpar. Nu pushar vi varandra! Detta ska gå! :)

    SvaraRadera
  7. Lycka till. :)

    Grabben din är inte så gammal, va? Ammar du?
    Jag gick ner min graviditetskilon + typ 7 kg till, på bara två månader, sen gick jag upp till startvikten igen så fort jag slutade. Hmpf.

    SvaraRadera
  8. Ja verkligen!! Jag ammade bara Hugo en jättekort period då det aldrig funkade riktigt -så ingen amning här. Ammar du fortfarande?

    Det värsta för mig är godissuget.. Jag vet att om jag hå¨ller mig och pinar mig igenom två veckor ungefär - så släpper suget. Men man skall ju igenom dom veckorna med..

    SvaraRadera
  9. jag är 174 cm lång och väger just nu 113 kg. men för ett år sedan vägde jag 35 kg mer. men jag ska ner mer. jag vill iaf till 80 kg. då tror jag att jag skulle bli nöjd. :)
    vad har du för plan? hur har du tänkt att gå ner?

    SvaraRadera
  10. Lycka till, hoppas du lyckas hitta inspirationen varje dag, som jag tycker kan vara svårt. Jag var nere på min normalvikt just innan jag blev gravid IGEN. Lyckades hitta motivationen först efter månader men när jag väl lyckats komma igång med maten och äta regelbundet försvann sötsuget mer.
    Jag körde även med nutrilett dom dagar inspiration till lunch och mellis saknades =)

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar