måndag 24 januari 2011

Sura tanter och dålig koordination

Igår när jag var på gymmet märkte jag ännu mer tydligt att jag har gått upp några storlekar på precis allt och kläderna satt som slickat på min kurviga kropp. Eller kurvig kanske man inte ska kalla den, den är faktiskt inte så kurvig, den har liksom bara en kurva just nu. Konvex är ett bättre ord (Bläddrar i hjärnbanken och kommer på "Konvex-sidan av handen där håret växer". Japp. konvex. Det är begreppet jag letar efter). Tydligen har mina fötter vuxit också och jag fick skoskav efter bara några minuter på löpbandet eftersom skorna inte passar längre, mindre kul!
Men idag bestämde jag mig för att vara duktig igen och åkte iväg och tränade Bas-jumpa. Det var inte direkt tufft fysiskt, men det var fruktansvärt svårt med koordinationen. Jag trodde jag var duktig på sånt där. Men jag får väl uppdatera mitt CV till "Koordination-Mindre bra" helt enkelt. Jag gillar inte detta med motsatser har jag märkt. När man ska dra upp ena benet och tjonga ner armarna åt motsatt håll, ja då kör jag rakt ner istället, jag ser ut som en stel pinne. Plus att det där med höger och vänster är ju inte min vän. Jag har aldrig kunnat skillnaden, och det märktes ju idag. Det går ju liksom inte att vissla bort när 50 personer springer medsols åt vänster, och jag springer motsols åt höger, och får vejja undan för alla tanter som har gått på det där passet i 30 år och suckar högt när jag studsar förbi och låtsas som "Det är meningen att jag ska åt detta hållet, jag ska bara hämta min vattenflaska"


Ett helårs-kort på Friskis och Svettis är i alla fall inhandlat, jättebra verkligen, för jag är så snål så jag måste träna hela tiden nu, för att känna att jag får valuta för pengarna :)

2 kommentarer:

  1. Hejja, hejja! Så duktig du är! Och tack för otrolig härlig mndaglista, finns inget bättre sätt att börja den nya veckan på!

    Kram Jenny

    Psst: Missa inte att tävla om ett solskydd till vagnen (perfekt till semester i värmen eller en varm sommardag i Sverige) http://jennyn.se/2011/january/tavla-vinn-solskydd-fran-axelida.html

    SvaraRadera
  2. vad duktig du är! jag ska också ta mig i kragen och komma iväg till gymmet några dagar i veckan! hoppas de är bra annars! kram

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar